Wystartowała Platforma Elektronicznego Fakturowania

01-04-2019, 22:35

Głównym celem Platformy Elektronicznego Fakturowania (PEF) ma być umożliwienie odbierania i wysyłania ustrukturyzowanych faktur elektronicznych między wykonawcą (przedsiębiorcą), a zamawiającym (instytucją publiczną). Na razie udostępniono ją tylko do celów rejestracyjnych.

Uruchomienie Platformy Elektronicznego Fakturowania jest kolejnym krokiem do pełnego wdrożenia w Polsce europejskiej Dyrektywy 2014/55/UE w sprawie fakturowania elektronicznego w zamówieniach publicznych.

Obowiązek przetwarzania faktur o standardzie unijnym zacznie posiadać moc prawną od 18 kwietnia. Po tej dacie, zamawiający muszą być w stanie przyjąć fakturę od wykonawcy w postaci określonej przez dyrektywę. Dla zamawiających zmiany oznaczają niższe koszty obsługi zamówień oraz ułatwioną dostępność do rynku zamówień publicznych w Unii Europejskiej.

Firmy realizujące zamówienia publiczne mogą zakładać swoje profile. Tomasz Kuciel z firmy EDISON S.A. - członka Konsorcjum PEF Expert, pełniącego w tym projekcie funkcję brokera dla Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. - informuje, że od 1 do 17 kwietnia, do godz. 23:59, Platforma będzie dawać jedynie możliwość rejestracji, a od 18 kwietnia będzie w pełni funkcjonalna, tzn. umożliwi przesłanie dokumentów.

Rejestracji można dokonać na tej stronie. Korzystanie z PEF jest bezpłatne.

Źródło: inPlus Media


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930