Wyniki Google rozczarowują. Firma ma problem z mobilnym zarabianiem

19-07-2013, 08:23

Tradycyjny biznes Google ciągle zwalnia, a nowy biznes mobilny jeszcze się nie rozkręcił - mówią opublikowane wczoraj wyniki finansowe firmy. Google może ten problem rozwiązać, ale nie bez ryzyka.

Google opublikowała wczoraj swoje wyniki finansowe, które analityków nieco rozczarowały, powodując spadek cen akcji firmy. Przychody firmy Google w II kwartale 2013 roku wyniosły 14,11 mld USD, co oznaczało wzrost o 19% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Zysk netto liczony zgodnie z zasadami GAAP wyniósł 3,23 mld USD, podczas gdy rok wcześniej osiągnął 2,79 mld USD.

Inne istotne wyniki:

  • Strony internetowe należące do Google'a wygenerowały 8,87 mld USD przychodu, czyli 68% wszystkich przychodów w II kwartale 2013. Oznacza to wzrost o 18% rok do roku.
  • Przychody ze stron partnerów Google'a przez programy AdSense wyniosły 3,19 mld USD, co stanowi 24% wszystkich przychodów w tym kwartale i oznacza wzrost o 7% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
  • Liczba płatnych kliknięć w reklamy na stronach Google i jej partnerów wzrosła w ostatnim kwartale o 23% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego oraz o 4% w porównaniu z I kwartałem 2013.

Niestety przeciętny koszt kliknięcia ciągle spada. W tym kwartale ten spadek wyniósł 6% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. W tym miejscu dobrze będzie przypomnieć, jakie spadki stawek za reklamy Google notowała w poprzednich kwartałach (kolejność odwrotnie chronologiczna):

  • Q1 2013 - spadek o 4% r/r;
  • Q4 2012 - spadek o 6% r/r;
  • Q3 2012 - spadek o 15% r/r;
  • Q2 2012 - spadek o 16% r/r;
  • Q1 2012 - spadek o 12% r/r;

Jak widać, ostatnie kwartały dały nadzieję na odwrócenie niepokojące trendu. Spadek był najbardziej wyraźny w trzecim kwartale 2012 roku, a potem ciągle się zmniejszał. Można było mieć nadzieję, że teraz Google ogłosi zdecydowanie powstrzymanie spadku, ale tak nie będzie.

Mobilne wyzwania Google

Google nie zamierza gęsto tłumaczyć się z obecnej sytuacji, bo skupia się na tym, co może wygenerować nowe przychody. Chodzi oczywiście o platformy mobilne. Nie wydaje się to obecnie wielce obiecujące, bo przejęta przez Google Motorola przyniosła w ubiegłym kwartale "tylko" 998 mln USD przychodu. Być może rozrusza ją nowe urządzenie - Moto X - ale Google nie może liczyć tylko na to.

Sonda
Czy firmie Google uda się stworzyć naprawdę dochodową reklamę mobilną?
  • tak
  • raczej tak
  • raczej nie
  • nie
wyniki  komentarze

Firma będzie musiała rozruszać reklamę mobilną. Już w lutym zapowiedziała zmiany w programie AdWords, które mają na celu skłonienie większej liczby reklamodawców do korzystania z reklam mobilnych. Obecnie reklamy mobilne są tanie, ale wynika to właśnie z małego zapotrzebowania. Im będą powszechniejsze, tym bardziej Google może liczyć na wyższe ceny. Wciskanie wszystkim reklam mobilnych w połączeniu z rosnącymi cenami nie będzie wywoływało tylko aplauzu, ale Google z pewnością musi tego spróbować.

Czytaj także: Nowe Mapy Google dostępne dla wszystkich i jest Wieża Eiffla w Street View


  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930