Wykorzystanie bloga do sprzedaży produktów

, 10-01-2017, 06:30

W artykule wytłumaczymy, dlaczego warto tworzyć bloga prowadząc sklep internetowy oraz jak to robić, aby działania były skuteczne. Rola treści na stronie staje się coraz bardziej istotna, zwłaszcza w czasach, gdzie ciężko rywalizować z największymi gigantami w branży. Dlatego też trzeba poszukiwać wszystkich metod pozyskiwania klientów, a jednym z nich jest właśnie wspomniany blog.

Blog daje nam spore możliwości pozyskiwania potencjalnych klientów. Udzielając się aktywnie na blogu, regularnie publikując posty nie tylko budujemy profesjonalny wygląd naszej marki. Przede wszystkim znacząco zwiększamy zasięg. Za przykład weźmy sklep z elektroniką, a konkretniej telewizorami. Naturalnie właściciel decyduje się na pozycjonowanie sklepu, aby pozyskać klientów bezpośrednio z wyszukiwarki Google. Może podjąć się rywalizacji na najbardziej konkurencyjnych słowach kluczowych t.j. telewizory, telewizory plazmowe, telewizory LCD etc. Jednak szansa na przebicie się przy takiej konkurencji jest bliska zeru bez dużego budżetu, którego nowe firmy zazwyczaj nie posiadają. Drugą opcją jest pozycjonowanie strony na nazwy konkretnych modeli i tutaj możemy zdziałać już dużo więcej. W ten sposób zdobywamy świadomych klientów, którzy podjęli już wcześniej wybór urządzenia. Jednak ruch ten jest mocno ograniczony, więc warto "wycisnąć" z wyników organicznych wyszukiwarki znacznie więcej. Z pomocą przychodzi blog.

Daje on wiele możliwości t.j.:

- publikacja recenzji produktów 

Po wypozycjonowaniu recenzji pozyskujemy z wyszukiwarki zainteresowanych klientów na stronę i zyskujemy szansę, że zakupią produkt właśnie u nas. Dodatkowo zwiększamy świadomość marki.

- publikacja poradników

Poradniki są świetną opcją na sprzedawanie produktów. Większość klientów jest początkowo nieświadoma, jakiego dokładnie produktu potrzebuje. Dlatego też warto odpowiedzieć na ich pytania. Możemy stworzyć setki poradników typu: telewizor plazmowy czy LCD, telewizor Sony xxx czy telewizor Panasonic yyy, jaki telewizor do 2 tys. wybrać itd. W poradniku dodatkowo zamieszczamy linki do przykładowych produktów z naszej oferty (najlepiej powiązanych tematycznie z publikacją). Dzięki temu zyskujemy szansę, że czytelnik zdecyduje się zakupić produkt właśnie u nas.

- publikacja nowinek technologicznych i zapowiedzi produktów

Blog pozwala nam sprawnie budować świadomość marki. Publikując regularnie nowinki technologiczne przyciągamy czytelników, którzy jednocześnie mogą stać się naszymi klientami. Dodatkowo tworząc ciekawe wpisy zyskujemy szansę, że czytelnik zapisze się do newslettera, a my zdobędziemy mail, na który będziemy mogli mu wysyłać najnowsze oferty, promocje itd.

- artykuły sponsorowane na blogu

Posiadając rozwinięty blog z dużą liczbą czytelników możemy oferować również sprzedaż artykułów sponsorowanych oraz miejsc reklamowych. Jest to dla nas dodatkowy zarobek, a biorąc pod uwagę, że koszta artykułów sponsorowanych na wartościowych stronach wahają się od 500 do nawet 4 tys złotych, to można mocno wspomóc nasz budżet.

Jak prowadzić bloga pod kątem optymalizacji strony?

Po pierwsze przed stworzeniem artykułu warto sprawdzić, czy dany temat jest wyszukiwany. Jeśli działania na blogu mają zwiększyć przypływ czytelników/potencjalnych klientów, to warto tworzyć treści właśnie pod nich. Analizy słów kluczowych można dokonać z użyciem narzędzia Keywords Planner. Kolejno budując artykuł warto dodać wyłącznie jeden nagłówek H1, kilka nagłówków H2 i w razie potrzeby nagłówek H3. Warto aby pojawiły się w nich słowa kluczowe. Kolejnym krokiem jest odpowiednie natężenie słów kluczowych. Mówi się, że co 3 - 4 zdania powinno znajdować się jedno słowo kluczowe. Co prawda jest to umowna kwestia, ale takie natężenie będzie odpowiednie (oczywiście warto używać różnych odmian frazy). Po publikacji korzystnie jest dodać link do nowego artykułu na wcześniejszych. W ten sposób usprawniamy linkowanie wewnętrzne i przyśpieszamy wzrost pozycji.

Artykuł powstał we współpracy z właścicielem marki: CopyHeroes.pl oraz SoftwareHeroes


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl
Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy
To warto przeczytać










RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2017 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.