Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wydawcy prasy muszą jeszcze poczekać na zyski z tabletów

GazetaPrawna.pl 06-04-2011, 22:37

400 abonentów na tablety i 4 tysiące na stronie internetowej. To wyniki „Przekroju” sześć dni po zamknięciu treści tygodnika w internecie – ustalił „DGP”. Do zapowiadanych 70 tysięcy egzemplarzy daleka droga.

Właściciel „Przekroju” i „Sukcesu” Grzegorz Hajdarowicz kilka dni temu oznajmił, że w ciągu półtora roku sprzedaż jego pisma w wersjach elektronicznych wyniesie co najmniej 70 tysięcy. Taki wynik może być bardzo trudny do osiągnięcia.

– Trzeba jednak pamiętać, że iPady i tablety nie są urządzeniami stricte przeznaczonymi do czytania prasy. To tylko jedna z ich funkcjonalności i nie wszyscy użytkownicy z niej korzystają – uważa Damian Godos, analityk firmy IDC Polska. Widać to także po wynikach sprzedaży innych polskich magazynów dedykowanych na tablety. „Newsweek” średnio sprzedaje w ten sposób około 700 egzemplarzy gazety tygodniowo, a „Polityka” między 400 a 500.

Rewelacyjne nie są też wyniki wydawnictwa Polskapresse, które swoje dzienniki pod marką „Polska” udostępnia bezpłatnie w AppStore. Od lipca 2010 roku zanotowała 30 tys. pobrań. Od lutego gazetę można pobierać także na na tablety z systemem Android. Skorzystało z tego zaledwie 2 tys. osób.

Miesięcznik „Forbes”, który w tabletowej wersji zadebiutował 1 kwietnia, wprawdzie ma już pierwsze miejsce w polskim AppStore, jednak pokazuje to jedynie popularność w ściąganiu bezpłatnej aplikacji niezbędnej do jego czytania. Niekoniecznie natomiast świadczy o tym, że czytelnicy zechcą płacić po 2,39 euro, czyli blisko 9 złotych za każde wydanie magazynu.

Także ze Stanów Zjednoczonych napływają informacje studzące entuzjazm wydawców. Według pierwszych nieoficjalnych informacji dziennik Ruperta Murdocha „The Daily” dostępny tylko dla użytkowników iPadów w ciągu dwóch miesięcy od startu zgromadził zaledwie około 5 tys. prenumeratorów.

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Wydawcy prasy muszą jeszcze poczekać na zyski z tabletów

Sylwia Czubkowska

gazeta prawna

 

 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR