Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wydaliśmy ponad 15 mld zł na zakupy w sieci

03-01-2011, 13:03

Coraz więcej wydajemy w internecie. W zeszłym roku średnio każdy z nas wydał prawie 1000 zł. Wydane 15,5 mld zł oznacza największy do tej pory, 3-proc. udział rynku e-commerce w polskim handlu.

Rośnie wartość rynku e-commerce. Na zakupy w sieci wydajemy coraz więcej
fot. SMB - Rośnie wartość rynku e-commerce. Na zakupy w sieci wydajemy coraz więcej
W 2010 roku w sklepach i na aukcjach internetowych wydaliśmy 15,5 mld zł, czyli o 2,1 mld zł więcej niż w poprzednim – 2009 roku. Tym samym rośnie udział e-commerce w polskim handlu. We wspomnianym 2009 roku był to udział rzędu 2 proc., dziś najwyższa w historii kwota 15,5 mld zł wydana na zakupy w sieci to 3-proc. udział - podaje Interaktywnie.com

>> Czytaj też: Bezpieczne zakupy w sieci

Najmniejszy dystans pomiędzy e-commerce a tradycyjnymi sklepami jest w Wielkiej Brytanii. Według danych opublikowanych przez portal eMarketer na Wyspach Brytyjskich niemal co dziesiąty funt wydawany jest na zakupy w sklepach internetowych bądź na aukcjach w sieci.

Sonda
Czy w 2010 roku przynajmniej raz dokonałeś/łaś zakupu w sieci?
  • tak
  • nie
  • nie pamiętam
wyniki  komentarze

Z ostatniego badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na Epanel.pl wynika, że około 85% internautów w wieku 13-18 lat robi zakupy w internecie. Według badania z 2009 roku, przeprowadzonego przez Money.pl, zakupów w internecie dokonuje 85% użytkowników (bez podziału na wiek). Oznaczałoby to, że w sieci nie ma podziału na wiek, ponieważ zakupy robi każdy.

Przedsiębiorcy w sieci kuszą swoich klientów między innymi: wirtualnymi doradcami, rabatami, zakupami grupowymi, darmową dostawą, mobilnymi sklepami czy ostatnio zakupami w serwisach społecznościowych. Dlatego też z prognoz firmy badawczej Euromonitor wynika, że wartość polskiego handlu w internecie w ciągu najbliższych czterech lat co najmniej podwoi się, a ponadto zdecydowanie wzrośnie wpływ sieci na sprzedaż tradycyjną.

>> Czytaj też: Nokaut dostosował IE8 do zakupów w sieci

Na koniec października 2010 roku liczba internautów wynosiła prawie 16 mln
fot. Net Track, Millward Brown SMG/KRC - Na koniec października 2010 roku liczba internautów wynosiła prawie 16 mln
Według badania Net Track, prowadzonego cyklicznie przez ostatnie 10 lat przez Millward Brown SMG/KRC, dziś z sieci korzysta około 16 milionów Polaków powyżej 15. roku życia. To oznacza, że przez ostatnie dziesięć lat przybyło internautów ponad siedmiokrotnie, a roczny przyrost oscyluje w okolicach miliona nowych użytkowników.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING