Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wybieramy agencję digital - ważne wskazówki

27-02-2019, 09:16

Gdy myślimy o agencji digitalowej, przeważnie na myśl przychodzą nam witryny internetowe. Oczywiście do podstawowych usług tego typu agencji należy właśnie tworzenie stron www, ale nie tylko. Firmy skupiają się również na ich promocji. Prowadzą szerokie działania marketingowe, uwzględniając potrzeby klienta.

Realizacja wspólnego planu

Dzięki łączeniu tych obydwu elementów profesjonalna agencja interaktywna realizuje założony wraz z klientem plan. Celem jest zapewnienie skutecznej i spójnej komunikacji z określoną grupą docelową. Wbrew pozorom działania nie są bardzo skomplikowane i warto je rozumieć, by wiedzieć, czy wybrana przez nas firma jest efektywna.

Czym zajmują się agencje interaktywne?

Tego rodzaju firmy wyrosły na gruncie agencji reklamowych. Dla części z nich za bazę posłużyły także firmy informatyczne, które zajmowały się tworzeniem oprogramowania internetowego. W odpowiedzi na potrzeby rynku, poszerzyły zakres swojej działalności.

mat partnera

Wsparcie klientów

Firmy digital wspierają swoich klientów na wszystkich możliwych polach, dlatego ich ogromnym plusem jest kompleksowość działania. Kluczem jest osiągnięcie założonych wspólnie celów biznesowych.

Strategia opiera się na kreowaniu pożądanego wizerunku, zwiększaniu świadomości marki, docieraniu do określonych odbiorców, prowadząc do zwiększania zysków.

Zalety firm interaktywnych

Dlaczego warto skorzystać z usług agencji interaktywnych? Przede wszystkim, wybierając ofertę specjalistów, stawiamy na kreatywność, doświadczenie, ogrom wiedzy technicznej oraz marketingowej. Na projekty - m.in. strony internetowe czy e-sklepy - składa się wiele elementów. Obejmują one marketing internetowy, czyli SEO, SEM, Content Marketing, e-PR oraz analitykę internetową.

Specjaliści działają na wielu płaszczyznach, wszechstronnie wspierając biznes danego klienta. Każde zlecenie realizowane jest indywidualnie, gdyż wymaga innego podejścia. To dlatego agencje często określane są jako kreatywne, stawiające na wielozadaniowość.

Jak znaleźć specjalistów?

Jeśli zastanawiamy się nad tym, jak wybrać agencję, trzeba odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Oczywiście istnieją wytyczne, które nieco ułatwią wybór, jednak indywidualne podejście ma tutaj kluczowe znaczenie, dlatego nie ma jednego sprawdzonego scenariusza. Wiele zależy od oczekiwań klienta oraz możliwości danej firmy.

Określenie potrzeb

Nad czym warto się zastanowić? Przede wszystkim nad tym:

  • czego oczekujemy w ramach współpracy
  • czy chcemy promować markę globalnie czy krajowo,
  • jakie są plany rozwoju firmy
  • kim są nasi konkurenci
  • do kogo kierujemy produkty/usługi
  • co nas wyróżnia (USP - Unique Selling Proposition)
  • jakim budżetem dysponujemy.

Kontakt z firmą

Jeśli odpowiemy sobie na powyższe pytania, możemy rozpocząć poszukiwanie agencji. Celujmy w firmę, która istnieje od dłuższego czasu na rynku, może pochwalić się sporym doświadczeniem, jeśli chodzi o e-marketing, dysponuje odpowiednimi narzędziami.

Sprecyzowanie zapytania

Jak powszechnie wiadomo, branża nieustająco się rozwija, dlatego agencja interaktywna musi być na bieżąco z nowinkami. Kierując zapytanie, warto dostarczyć firmie jak najwięcej informacji o naszym biznesie, gdyż pozwoli to na bardziej precyzyjne przygotowanie oferty.

Cechy dobrej firmy

Dobra agencja będzie wyróżniać się kilkoma cechami, dlatego warto je wziąć pod uwagę na etapie poszukiwań. Przede wszystkim sprawdźmy zakres proponowanych usług. Bardzo ważna jest kompleksowość działania. Poszukujmy specjalistów, którzy stuprocentowo spełnią nasze oczekiwania, tym samym nie będziemy musieli korzystać z usług kilku podmiotów. Porównujmy oferty firm, nie rozmieniając się na drobne.

Sprawdzenie portfolio

Wizytówką każdej firmy jest jej portfolio. Na stronie internetowej znajdziemy informacje dotyczące tego, z kim współpracowała dana firma, a następnie zadecydujmy, czy portfolio spełnia nasze oczekiwania. Bardzo ważne jest to, że jakość liczy się bardziej niż ilość. Nie tylko duże firmy są godne zaufania. Niejednokrotnie mniejsze podmioty gwarantują świetną jakość - mają świeże spojrzenie i patrzą z innej perspektywy.

Opinia o marce

Firma wcale nie musi być liderem na rynku czy być bardzo znana. Najważniejsze jest to, by cieszyła się dobrą opinią. W dobie Internetu bardzo łatwo to sprawdzić. Dobrym źródłem informacji będą fora internetowe lub media społecznościowe. Warto sprawdzić, jak opisują swoje doświadczenia klienci konkretnej firmy.

Kontakt z klientem

Zwróćmy uwagę na to, w jaki sposób firma kontaktuje się z potencjalnymi klientami. Dobrym sygnałem jest to, gdy specjaliści interesują się naszymi celami, zadają pytania dotyczące naszej działalności. Kontakt oparty na wzajemnym szacunku jest bardzo dobrym wstępem do owocnej współpracy. Warto dopytać, kto będzie koordynatorem projektu, z kim możemy się kontaktować w razie problemów, czy dostaniemy informacje o realizacji kolejnych etapów projektu.

Jak sprawdzić skuteczność?

O skuteczności działań kreatywnej firmy świadczy przede wszystkim indywidualne podejście do klienta. Jeśli strategia działania jest spójna na wielu polach, cennik usług jest niewygórowany, możemy liczyć na wsparcie, bardzo dobrze świadczy to o danej firmie.

Kompleksowe działanie

Agencje - w przeciwieństwie do freelancerów - mają też bardziej całościowy obraz i planują długoterminowo. Specjaliści rozumieją różnorodne potrzeby klientów, oferują wsparcie merytoryczne, dzielą się swoim doświadczeniem i wiedzą, by cierpliwie wyjaśnić każde zagadnienie.

Firmy skupiają specjalistów z różnych dziedzin, co pozwala na kompleksowe działanie. Efektem jest osiągnięcie jeszcze lepszych rezultatów, oszczędność czasu klienta i jego zadowolenie.

Nieocenione wsparcie

Agencje kreatywne gwarantują partnerom wsparcie. Nie tylko tworzą strony internetowe, ale także dbają o dodatkowe materiały, jak np. grafiki reklamowe, prowadzą marketing internetowy na różnorodne sposoby. Wszystkie te działania pozwalają na budowanie pozytywnego wizerunku marki klienta - zarówno w Internecie, jak i poza nim.

Wybór odpowiedniej firmy może początkowo wydawać się trudny, dlatego warto prześledzić dokładnie portfolio, sprawdzić opinie w Internecie i zaufać swojej intuicji. Nie musimy wiązać się długoterminowymi umowami, jednak trzeba pamiętać, że marketing internetowy to działania, których efekty widoczne są dopiero po jakimś czasie.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmytag agencja digitalowa