Wtyczki do sklepów WooCommerce na licencji GNU GPL

12-01-2018, 07:33

Twórca idei GPL GNU opracował cztery zasady, na których opiera się wolne oprogramowanie. Chodzi przede wszystkim o wolność do korzystania z programu w dowolnym celu (wolność 1), modyfikowania go (wolność 2), udostępniania niezmodyfikowanej kopii oprogramowania (wolność 3) oraz ulepszania i publicznego rozpowszechniania zmodyfikowanej wersji (wolność 4). Stallman podkreślał, że dopiero spełnienie wszystkich czterech zasad pozwala na uznanie programu za wolne oprogramowanie. Twórca idei GPL GNU akcentował jednocześnie, że wolne oprogramowanie nie jest jednoznaczne oprogramowaniem darmowym. Programy oparte na tej licencji mogą być dystrybuowane płatnie. Oprogramowanie GPL GNU w dużej mierze opiera się na zaangażowaniu społeczności, która rozwija kolejne wersje oraz wprowadza nowe funkcje.

ecommerce

Takie założenia mają umożliwić użytkownikom WooCoomerce swobodne korzystanie z niego, ale także swobodne korzystanie z dodatkowych wtyczek rozbudowujących platformę WooCommerce. Co ciekawe, idea wolnego oprogramowania nie oznacza, że jest ono darmowe. Rozszerzenia chronione są prawami autorskimi na zasadzie copyleft, jednak pozwalają użytkownikom na instalację wtyczek na dowolnej ilości stron.  

Copyleft – wolność modyfikowania i dystrybuowania programów z zachowaniem praw autorskich

Z ideą wolnego oprogramowania ściśle zespolona jest idea copyleft. Nazwa w przewrotny sposób odwołuje się do zastrzeżenia praw autorskich na zasadzie „copyright”, ale zasady rządzące ideą copyleft są zgoła odmienne. Wtyczki WooCommerce oparte na licencji GPL GNU są co prawda chronione prawami autorskimi, jednak zamiast ograniczać wolność jego dalszego dystrybuowania, poszerza ją, pozwalając na kopiowanie programów. Otwarty kod źródłowy umożliwia poszczególnym użytkownikom wprowadzanie własnych ulepszeń oraz nieustanne udoskonalanie rozszerzeń, co pozytywnie wpływa nie tylko na możliwości innych użytkowników, ale również pobudza rozwój środowiska WooCommerce.  

Jakie są zalety korzystania z wtyczek GNU GPL?

Możliwość rozwijania wtyczek i dostosowywania ich do oczekiwań odbiorców, czy zmieniających się realiów.  Możliwość instalowania wtyczek na dowolnej ilości oraz dostosowywanie wtyczek do swoich indywidualnych potrzeb. Wtyczki GNU GPL stanowią idealną alternatywę dla innych rozwiązań objętych wieloma restrykcjami, np. możliwością korzystania z nich tylko na jednej stronie internetowej.

Przykłady wtyczek do WooCommerce na licencji GNU GPL.

Rozszerzenia oparte na licencji GNU GPL można zakupić w  Polskim sklepie z wtyczkami do WooCommerce WPhocus.com.  Poniżej prezentujemy propozycje wtyczek dostępnych na licencji GNU GPL, które według nas przydadzą się w sklepach internetowych:

  • Dynamic Pricing do WooCommerce - Rozszerzenie umożliwia tworzenie bardzo elastycznych modeli cenowych. Pomaga skonfigurować rabaty dla każdego produktu w sklepie jak i ustalić rabaty dla wybranych ról lub grup użytkowników.
  • Eu Vat Number– Wtyczka w znaczący sposób ułatwia sprzedaż towarów cyfrowych zgodnie z wymogami podatkowymi UE.
  • Cost Of Goods- Raport zysków i kosztów– Niezwykle przydatne narzędzie w celach marketingowych. Wtyczka generuje raporty kosztów i zysków. Dzięki czemu dowiesz się, które produkty przynoszą największy zysk twojej. Szczegółowe raporty zawierają informacje potrzebne do analizy wyników finansowych.
  • Email attachments– Wtyczka znacząco ułatwia dostosowanie sklepu do ustawy o prawach konsumentów. Pozwala na dodawanie różnych typów załączników do e-maili. W tym pouczenia o odstąpieniu od umowy i wzorów odstąpienia od umowy sprzedaży.

Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***

Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy
To warto przeczytać




fot. T-Mobile



fot. Sarota PR



fot. F-Secure





RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Serwisy specjalne:
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.