Wizerunek w sieci - 3 powody, by skorzystać z usług profesjonalistów

11-05-2020, 19:08

Internet stał się miejscem, w którym można zaprezentować swoja firmę klientom i przedstawić ofertę. Jednak to również miejsce, gdzie łatwo o zniesławienie przedsiębiorstwa, zwłaszcza iż internetowi hejterzy często mają poczucie bezkarności. Jeden niewłaściwy komentarz na temat firmy, nie odpowiadający stanowi faktycznemu może narobić sporo szkód. I nawet znalezienie osoby odpowiedzialnej za wystawienie fałszywej opinii nie do końca rozwiązuje problem, gdyż niepochlebne komentarze mogą zrujnować wieloletnie pozytywne budowanie wizerunku w sieci. Dlatego warto skorzystać z usług firm, które pomogą w zachowaniu pozytywnego wrażenia i zapobiegną niesłusznemu szkalowaniu. Jak to zrobić?

ochrona wizerunku

  1. Monitoring sieci

  2. Negatywne komentarze a prawo

  3. Jakie paragrafy chronią przed negatywnymi opiniami?

Monitoring sieci

Łatwo przeoczyć miejsca w sieci, w których mogą pojawić się nieuzasadnione negatywne opinie. Wszak przedsiębiorca musi zadbać o produkcję lub usługi, a nie przeglądać strony. Wyspecjalizowana firma monitoruje sieć przez całą dobę, siedem dni w tygodniu w poszukiwaniu niepochlebnych opinii. Stała obserwacja pozwala na błyskawiczną reakcję, dzięki czemu teksty i komentarze naruszające dobro zleceniodawcy są szybko usuwane. Jest to istotne, bowiem powszechny dostęp do Internetu może spowodować wiralowe rozprzestrzenienie się opinii.

Negatywne komentarze a prawo

Prawo stoi po stronie podmiotów, które zostały niesłusznie oskarżone lub zniesławione. Co więcej, pojawiają się nowe regulacje, dające firmom kolejną broń przeciw internetowym hejterom. Ma to duże znaczenie, gdyż budowanie wizerunku w sieci jest procesem długotrwałym i żmudnym, a kilka negatywnych komentarzy może ten wizerunek zburzyć. Obecnie za wszystkie zamieszczone teksty odpowiada strona lub portal, która je publikuje, więc to w ich interesie leży usunięcie niechlebnych opinii. Firma, której powierzamy opiekę nad wizerunkiem w sieci bez problemu – przy pomocy prawników – przedstawi argumenty, które „oczyszczą” sieć z negatywnych komentarzy.

Jakie paragrafy chronią przed negatywnymi opiniami?

Firma, opiekująca się naszym wizerunkiem w sieci, ma do dyspozycji głównie paragraf 212 Kodeksu Karnego, dotyczącego zniesławienia, oraz paragraf 216 KK, mówiący o znieważeniu. Sprawy tego typu, choć pozornie błahe są często rozpatrywane przez sądy, które z reguły wydają wyrok po myśli poszkodowanego w ten sposób podmiotu. Warto zauważyć, iż zanim sprawa trafi do sądu jest oceniana przez radcę prawnego, zatrudnionego przez firmę, na podstawie opinii którego podejmowana jest odpowiednia decyzja.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag wizerunektag opinie
To warto przeczytać







fot. Astibuag



fot. harvepino




RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Sierpień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Serwisy specjalne: