Wirtualny spacer na mapach Google Street View

02-10-2018, 14:49

Wirtualny świat rozrasta się tempie wykraczającym poza ludzkie wyobrażenia. Świat wirtualny stał się drugą rzeczywistością  Człowiek spędza w wirtualnym świecie sporo czasu: prowadzi przez internet biznes, nawiązuje znajomości z osobami z różnych stron świata, słucha muzyki , ogląda telewizję, gra w różnorodne gry, rozmawia, poznaje najbliższą okolicę i świat, robi zakup. Dzięki globalnej sieci komunikacyjnej świat stał się bliższy, geograficzne odległości mają mniejsze znaczenie. Rozwój technologii wirtualnej rzeczywistości można spożytkować w celach reklamowych.

mat partnera

Odrobinę historii

Giganci branży IT wydają niewyobrażalne dla zwykłego człowieka pieniądze na rozwój wirtualnej rzeczywistości. Początkiem tej technologii był rok 2007, kiedy to weszły na rynek Google Maps Street View i pojawiły się pierwsze zdjęcia 360°, wykonane na ulicach pięciu amerykańskich metropolii. Obecnie w ramach wirtualnych spacerów można oglądać wnętrza firm. Google utworzyło program zrzeszający fotografów, zajmujących się tworzenie wirtualnych spacerów w technologii Street View.

Definicja wirtualnego spaceru

Wirtualny spacer Google to zespół zdjęć panoramicznych połączonych tak, aby tworzyły spójną całość. Każde ze zdjęć jest odpowiednio naniesione na mapę. Fotografie muszą wykazywać względem siebie takie same kierunki geograficzne. Zdjęcia powinny być robione w odstępie 1-2 metrów od siebie. Największa dopuszczalna odległość robionych zdjęć to 5 metrów. Zdjęcia można robić gęściej w miejscach, na których ma być zwrócona uwaga oglądającego. Zdjęcia panoramiczne instalowane są bezpośrednio na mapach Google. Fotograf Google dodatkowo połączy je z wcześniej dodanymi zdjęciami ulic Street View. Prezentacja wnętrza odbierana jest na komputerach i urządzeniach mobilnych. Przechowywanie zdjęć w Google jest darmowe.

Zalety wirtualnego spaceru

Oczywistą zaletą tej formy prezentacji jest zwiększenie ruchu na stronie firmy i lepsze zainteresowanie internautów ofertą. Spacer można nagrać i odtwarzać w dowolnie wybranym momencie w formie filmu. Spacer wirtualny to rewelacyjny materiał promocyjny. Można zrobić zrzut z ekranu w dowolnym miejscu i wykorzystać do katalogów reklamowych, czy wrzucić na portale społecznościowe. Z powodzeniem plikami z wirtualnymi spacerami możemy dzielić się ze znajomymi na FB i umieszczać na YouTube.Wykonać można również pokaz zdjęć 360° w formie filmu, jednakże bez możliwości nawigacji miedzy zdjęciami. Taka promocja firmy pozytywnie oddziałuje na opinię o przedsiębiorstwie wśród klientów i kontrahentów. Badania konsumenckie dowiodły, że pokazanie wnętrz zwiększa zaufanie potencjalnego klienta, który wyrabia sobie pozytywne zdanie o profesjonalizmie firmy. Nawet, jeżeli świadczona przez firmę usługa nie kojarzy się z miłym przeżyciem, np.: gabinet stomatologiczny, to pokazanie wnętrz pomaga klientom przezwyciężyć stres.

Cennik

Wszystkich usługodawców w zakresie tworzenia wirtualnych spacerów Google wyszukać można na stronie projektu Google z podziałem na województwa. Google nie zatrudnia fotografów, a jedynie udostępnia platformę. Jakość usługi i ceny zależą od fotografa. Przy wyborze fotografa do wykonania zdjęć do wirtualnych spacerów warto kierować się jego osiągnięciami, a nie kosztami. Koniecznie trzeba zobaczyć portfolio i wykonane realizacje. Niektórzy fotografowie umieszczają swoje cenniki na stronach internetowych, inni wysyłają klientom mailem lub prezentują zainteresowanym podczas osobistego spotkania. Cena zależy od ilości fotografii. Zazwyczaj panuje zasada, że im większa liczba zdjęć, tym niższa cena za jedno zdjęcie. Średniej wielkości projekty to 20-30 zdjęć. Wykonanie takiej liczby zdjęć zajmuje 2-3 godziny. Najlepiej , żeby w trakcie robienia zdjęć w pomieszczeniach nie było ludzi. Unika się wtedy wchodzenia w kadr i formalności. Jeżeli na zdjęciach są jakieś osoby, to trzeba uzyskać od nich pisemną zgodę na publikację wizerunku lub w przypadku braku zgody zamazać twarze. Obecność osób w trakcie fotografowania wydłuża czas zdjęć. Bez wątpienia wirtualne spacery na mapach Google to naprawdę przekonywująca reklama warta swojej ceny.

Przykład nowoczesnego wirtualnego spaceru


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


To warto przeczytać


















RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
Serwisy specjalne: