Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wirtualna Polska idzie na giełdę po 100 mln zł

30-03-2015, 12:23

Wirtualna Polska Holding S.A. ma zamiar wejść na giełdę i w ten sposób pozyskać od 80 do 100 mln zł. Spółka już ma plany co do zagospodarowania tych środków.

Wirtualna Polska Holding S.A. to właściciel nie tylko Wirtualnej Polski, ale także serwisów o2, Money.pl, Pudelek, BizTok, Kafeteria, Sportowe Fakty oraz Domodi i Homebook. Firma ogłosiła dzisiaj, że zamierza przeprowadzić pierwszą ofertę publiczną akcji spółki oraz ubiegać się o dopuszczenie i wprowadzenie papierów wartościowych do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie.

Do 100 mln zł z nowych akcji

Oferta obejmie m.in. emisję nowych akcji, z której spółka zamierza pozyskać od 80 do 100 mln zł. Wpływy z emisji nowych akcji mają być przeznaczone na finansowanie nowych akwizycji realizowanych w ramach przyjętej strategii Grupy oraz na spłatę zadłużenia z tytułu kredytów bankowych.

Planowana jest też sprzedaż części istniejących akcji, stanowiących do 23,5% kapitału zakładowego spółki, przez spółkę European Media Holding S.à r.l. z siedzibą w Luksemburgu („Akcjonariusz Sprzedający”), kontrolowaną przez fundusz Innova Capital i będącą większościowym akcjonariuszem Spółki.

Wirtualna Polska

Oferta ruszy w II kwartale

Przeprowadzenie oferty planowane jest na drugi kwartał 2015 roku, wyłącznie na terytorium Polski. Oferta skierowana zostanie do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych. W związku z tym mogą zostać podjęte "ograniczone działania promocyjne". Spółka podkreśla, że będzie to "uzależnione od warunków rynkowych"

Globalnymi Koordynatorami oraz Zarządzającymi Księgą Popytu są Pekao Investment Banking S.A. oraz UniCredit Bank AG, Oddział w Londynie. Rolę Oferującego pełni Pekao Investment Banking S.A. Współprowadzącym Księgę Popytu jest Dom Maklerski PKO Banku Polskiego. Współmenedżerem oferty jest Dom Maklerski mBanku S.A.

Zgodnie z danymi Megapanel PBI/Gemius według stanu na grudzień 2014 roku Grupa Wirtualna Polska była liderem wśród portali internetowych w liczbie odsłon (4,1 miliarda odsłon), średnim czasie spędzanym na portalu w przeliczeniu na użytkownika (6 godzin i 16 minut miesięcznie), a także pod względem liczby realnych użytkowników (15,6 mln).


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *