Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Windows Phone Marketplace z 40 tys. aplikacjami

18-11-2011, 17:58

Mający nieco ponad rok sklep z aplikacjami dla Windows Phone'a przekroczył kolejną istotną granicę.

Wygląda na to, że deweloperzy uwierzyli w zapewnienia Microsoftu o planach stworzenia ekosystemu, który skalą dorównywałby iOS oraz Androidowi. O rosnącej popularności sklepu z aplikacjami dla mobilnej platformy przygotowywanej przez Redmond, poinformował serwis Pocketnow.

Czytaj także: Samsung Galaxy S II dostanie oficjalną aktualizację do Androida 4.0

Windows Phone Marketplace dostępne od zaledwie 13 miesięcy, może się już pochwalić ponad 40 tysiącami dostępnych do instalacji narzędzi. Choć jak zauważają analitycy, nie jest to w żaden sposób miarą jakości dostępnych programów, bez wątpienia świadczy o "zdrowym wzroście" platformy Microsoftu.

Każdego miesiąca przybywa średnio 3,1 tysiąca aplikacji dla Windows Phone'a i jest to tempo, jakim Marketplace może się pochwalić już od dość dawna. Dla porównania, niedawno informowano, że w Android Markecie opublikowano już łącznie ponad pół miliarda aplikacji (z tego około 37% skasowano). Lepiej pod tym względem wypadło App Store, do którego dopuszczono już ponad 600 tysięcy narzędzi (skasowano 24% z nich).

Zwiększająca się liczba aplikacji dla Windows Phone'a
fot. - Zwiększająca się liczba aplikacji dla Windows Phone'a
W przypadku sklepu Microsoftu usuniętych miało zostać tylko 17% narzędzi, a jak podaje BGR "deweloperzy wciąż eksplorują potencjał" sklepu Microsoftu. Niedawno korporacja z Redmond informowała na swoim blogu, że wciąż musi walczyć z bałaganem w Marketplace. Część deweloperów, by zdobyć uwagę użytkowników, publikuje wiele niemal identycznych narzędzi pod różnymi nazwami.

Czytaj także: Inwestorzy zgodzili się na przejecie Motoroli


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *