Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Dwa tygodnie po premierze nowy system operacyjny Microsoftu cieszy się rosnącą popularnością. Korzystają z niego już ponad 3 procenty użytkowników na całym świecie.

Dostępny na rynku od dwóch tygodni Windows 7 szybko zdobywa popularność. Jeszcze przed wypuszczeniem nowego systemu operacyjnego na rynek 2 procenty użytkowników internetu na całym świecie łączyło się z siecią z jego wykorzystaniem. Obecnie wskaźnik ten wynosi już ponad 3 procenty.

Vince Vizzaccaro z Net Applications powiedział, że pierwsze wyniki dotyczące Windowsa 7 są bardzo obiecujące. Vista nie mogła pochwalić się tak dobrymi wynikami już na samym początku. Na bardziej spektakularne dane trzeba będzie jednak poczekać do momentu aż największe światowe firmy zaczną przestawiać się na nowy system. Dobre nowiny zwiastowały wypowiedzi przedstawicieli firmy Amazon, z których wynikało, że Windows 7 jest hitem w przedsprzedaży.

Tego jednak nie należy oczekiwać od razu. Największe przedsiębiorstwa potrzebują bowiem nawet 18 miesięcy na to, by przeprowadzić wszelkie niezbędne testy i odpowiednio przygotować komputery oraz użytkowników. Klienci indywidualni aż tyle czasu nie potrzebują.

Najświeższe dane dla Polski dostępne są z okresu 19-25 października, a więc z tygodnia, w którym nastąpiła premiera Windowsa 7. Według Gemius Ranking z nowego systemu Microsoftu korzystało wtedy 1,53 procenta osób łączących się z internetem. Miesiąc wcześniej wskaźnik ten wynosił 1,11 procenta. Widać więc wyraźny wzrost, na ocenę tendencji nad Wisłą będzie trzeba jednak jeszcze poczekać, aż dostępnych będzie więcej bardziej świeżych danych.

Co ciekawe, w ciągu miesiąca liczba polskich użytkowników korzystających z Visty wzrosła z 18,69 do 19,37 procent, natomiast osób posługujących się wersją XP spadła z 78,23 do 77,12 procent.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *