Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

UKE ponownie postawił na konkurencję - nie Mobile TV, a INFO-TV-FM wygrało konkurs na rezerwację częstotliwości przeznaczonej do świadczenia sług telewizji mobilnej.

10 października 2008 roku Urząd Komunikacji Elektronicznej ogłosił konkurs na rezerwację częstotliwości przeznaczonej na świadczenie usług telewizji mobilnej w formacie DVB-H. W konkursie wzięły udział dwie firmy - Mobile TV Sp. z o.o. oraz INFO-TV-FM Sp. z o.o. Pierwszy z podmiotów to spółka powołana przez czterech największych polskich operatorów telefonii komórkowej.

Do dalszego postępowania zakwalifikowane zostały obie oferty. 6 marca br. komisja konkursowa wyłoniła zwycięzcę konkursu - została nim zamojska firma INFO-TV-FM Sp. z o.o. Otrzymała ona 750 punktów, podczas gdy Mobile TV 483,944 punktów. UKE wyznaczył następujące kryteria wyboru najlepszej oferty:

  • zachowanie warunków konkurencji przez uczestnika konkursu,
  • wysokość kwoty zadeklarowanej przez uczestnika konkursu,
  • zobowiązania podjęte przez uczestnika konkursu w ramach konkursu odnośnie tempa rozwoju usług, 
  • wiarygodność finansowa uczestnika konkursu.

Ponieważ najistotniejszym kryterium było zachowanie warunków konkurencji na rynku, nie dziwi wygrana zamojskiej spółki. Urząd chciał bowiem w ten sposób dopuścić do walki o klientów kolejny podmiot.

Firma zobowiązała się, że zaoferuje przynajmniej 16 programów radiowych lub telewizyjnych, pochodzących od 16 odrębnych podmiotów. Zapowiedziała także, że rozpocznie komercyjne wykorzystywanie przyznanych częstotliwości w terminie 3 miesięcy od otrzymania rezerwacji.

Pierwsze 10 obszarów zyska dostęp do usługi do końca 2009 roku, natomiast liczbę 31 obszarów firma zamierza osiągnąć do końca 2011 roku. Rezerwacja częstotliwości przyniesie budżetowi państwa 15.105.600 złotych.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Kryzys tnie wydatki kobiet

Źródło: UKE