Większość blogerów to wciąż hobbyści

08-11-2011, 14:02

Ponad 60% ankietowanych posiadających bloga stwierdza, że prowadzi go "dla zabawy" - informuje Technorati.

Coraz więcej kobiet i więcej publicystów z tradycyjnych mediów prowadzi własne blogi - wynika z badania przeprowadzonego przez Technorati. Witryny tego typu wciąż cieszą się dużym zaufaniem, a w większości przypadków nie są tworzone dla pieniędzy.

Czytaj także: Salon24 pozyskał inwestora

Ponad 60% ankietowanych, którzy prowadzą bloga, nie ma zamiaru na nim zarabiać. Tylko połowa z nich odpowiada jednak na komentarze pozostawiane przez czytelników. W 72% blogi tego typu wykorzystywane są do przekazywania osobistych przemyśleń, a ich autorzy za sukces uznają "osobistą satysfakcję".

Drugą co do wielkości grupą blogerów są profesjonalni twórcy tego typu witryn (18%). W tym przypadku blogi wykorzystywane są do zasilenia źródeł przychodu bądź stanowią jego główny składnik. Niemal co dziesiąty blog należy natomiast do firm, które w ten sposób chcą się komunikować ze swoimi klientami. W tym przypadku zwykle miarą sukcesu jest liczba unikalnych użytkowników, którzy odwiedzają stronę.

Shani Higgins szefujący Technorati określił rynek blogów jako "zdrowy i dojrzały". Jego zdaniem coraz bardziej rozmywają się granice pomiędzy blogami a tradycyjnymi mediami, które nierzadko wykorzystują tego typu witryny jako źródła swoich informacji. Blogi często zamieniane są jednak na strony fanowskie w serwisach społecznościowych, a Google zapowiedział nawet integrację swojej usługi blogowej z Google+.

Czytaj także: Aplikacja Bloggera także na iOS


Źródło: Technorati
  
znajdź w serwisie



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Czerwiec 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930