Wiedźmin 3 podbija internet, a CD Projekt przymierza się do wydania całkiem nowej gry - wideo

16-06-2013, 13:55

O ile na fanowskich forach gwar dyskusji o wiedźmińskiej trylogii CD Projektu nigdy nie milknie, o tyle przed targami E3 jej echa słychać było już we wszystkich społecznościowych zakątkach sieci - podaje Instytut Monitorowania Mediów.

Wiedźmin 3 - siła rażenia w internecie
fot. - Wiedźmin 3 - siła rażenia w internecie
Z raportu IMM wynika, że liczba publikacji dotyczących „Wiedźmina 3” w polskiej sieci do 10 czerwca kształtowała się na poziomie kilkudziesięciu dziennie, w dzień konferencji Microsoftu wzrosła do 242, by we wtorek 11 czerwca wynieść już 458 (zob. grafikę po prawej stronie).

Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że twórcy gry potwierdzili jej wydanie na konsolę Xbox One (wcześniej wiadomo było, że gra trafi na PC i PlayStation 4). Spełniamy wcześniejsze deklaracje, zgodnie z którymi trzecia część „Wiedźmina” już w momencie premiery będzie produkcją wieloplatformową. Od strony biznesowej ma to kluczowe znaczenie, bo zwielokrotnia potencjał sprzedażowy gry - mówi Adam Kiciński, prezes spółki CD Projekt.

Warto też wspomnieć o tym, że w głosowaniu na najlepszą grę zaprezentowaną w czasie targów E3 2013, które zorganizował IGN (jeden z największych zachodnich serwisów poświęconych grom wideo), wygrał właśnie „Wiedźmin”.

Po konferencji Microsoftu studio CD Projekt RED wypuściło specjalny materiał wideo pokazujący po raz pierwszy sceny z gry. Gameplay z „Wiedźmina 3” można obejrzeć poniżej:

Dodatkowo udostępniono nakręcony w Szkocji film „Wiedźmin 3: Dziki Gon - Początek”, w którym twórcy dzielą się szczegółami na temat samej gry i jej powstawania:

Pierwsza część „Wiedźmina” została wydana w 2007 r. Druga część w wersji na komputery PC pojawiła się w maju 2011 r., a niecały rok później zadebiutowała w wersji na konsole Xbox 360. Obie gry otrzymały ok. 200 nagród na całym świecie i sprzedały się w ponad 5 mln egzemplarzy. W lutym 2013 r. studio zapowiedziało wydanie gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon”, która trafi do graczy w przyszłym roku.

Na jej promocję przewidziane jest ok. 25 mln dolarów, z czego większość mają wyłożyć dystrybutorzy „Wiedźmina”. To więcej niż koszty produkcji, które wyniosły ponad 45 mln złotych.

Nie tylko Wiedźmin

W lipcu w Krakowie zostanie uruchomiona filia studia CD Projekt RED, która zajmie się rozwojem... całkiem innej gry. Mamy już gotowy zespół ok. 20 osób, który będzie tam pracował. W naszej strategii informowaliśmy, że oprócz „Wiedźmina 3” i gry „Cyberpunk 2077” możemy wydać jeszcze dwie mniejsze (ok. 20 godzin) gry, ale absolutnie topowe, jeśli chodzi o jakość, tytuły. Właśnie krakowski zespół będzie pracował nad pierwszym z tych projektów - wyjaśnia Adam Kiciński.


  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Lipiec 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031