Więcej wpisów z Facebooka w telewizji? Gigant udostępnia narzędzia śledzenia trendów

09-09-2013, 13:20

Facebook udostępnił narzędzia do śledzenia wpisów na dany temat, z których będą mogli korzystać nadawcy telewizyjni i inne media. Po raz kolejny Facebook robi coś, co ma go upodobnić do Twittera.

Facebook jest uznawany za dobrą platformę komunikacji i oczywiście ogromny bank danych o ludziach, ale społecznościowy gigant chciałby czegoś więcej. Chciałby być narzędziem do śledzenia trendów i opiniotwórczych dyskusji, a na tym polu króluje Twitter. Facebook zrobił już kilka rzeczy, by upodobnić się do Twittera m.in. wprowadził hashtagi, ale to ciągle mało.

Twitter wciąż ma przewagę w mediach, także tych tradycyjnych, jak telewizja. To może się zmienić dzięki dwóm narzędziom, których wprowadzenie Facebook ogłosił dzisiaj - Public Feed API oraz Keyword Insights API. 

Wpisy z Facebooka w telewizji?

Dzięki Public Feed API wybrani partnerzy Facebooka będą mogli włączyć do swoich przekazów publiczne wpisy z Facebooka na dany temat, które będą wyświetlane w czasie rzeczywistym. Przykładowo w czasie porannego programu telewizyjnego będzie można wyświetlać na bieżąco wpisy użytkowników dotyczące głównego tematu programu lub najnowszych wiadomości.

Facebook wie - kto, co i gdzie

Drugie narzędzie - Keyword Insights API - pozwoli na wyświetlanie danych o ilości wpisów na dany temat w wybranym przedziale czasu. Użytkownicy tego narzędzia będą mieli dostęp do danych o płci, wieku i położeniu geograficznym użytkowników. Będzie można zatem przedstawić w programie informacje o tym, czy dany temat wywołuje szum na Facebooku, w jakich miejscach wzbudza największe emocje i jacy ludzie dyskutują o nim najczęściej.

Przy okazji Facebook pokazał infografikę, która prezentuje, jak często ludzie korzystają z Facebooka w czasie największej oglądalności telewizji i jakie tematy były najczęściej komentowane.

infografika

Sonda
Czy Facebook zastąpi Twittera w roli narzędzia do śledzenia trendów?
  • tak i to szybko
  • tak, ale nieprędko
  • nie
wyniki  komentarze

Twitter ma problem

Opisane narzędzia będą początkowo dostępne dla wybranych partnerów, tzn. dla Buzzfeed, CNN, NBC, BSkyB, Slate oraz Mass Relevance. Facebook prowadzi rozmowy z kolejnymi partnerami, wśród których są media oraz firmy świadczące usługi z zakresu marketingu.

Twitter, jak dotąd, nie wydaje się bardzo poruszony poczynaniami Facebooka i może się wydawać, że Facebook nie wymyślił niczego, co stawiałoby go nad Twitterem. Trzeba jednak pamiętać, że Facebook to serwis mający więcej danych o użytkownikach niż Twitter (np. prawdziwe nazwiska) i generalnie większą rzeszę użytkowników, przekraczającą 1,15 mld ludzi. Jeśli taki gigant wchodzi ci w drogę, nie wystarczy mówić "spokojnie, ja jestem lepszy".

Czytaj także: Facebook wstrzymuje zmiany dot. wykorzystania wizerunku. To jednak nie formalność?


  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930