Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Skuteczny i często niedoceniany: lokalny marketing dla firm, osób samozatrudnionych i stowarzyszeń nie kosztuje dużo, a przyciąga wiele uwagi.

marketing lokalny

Niezależnie od tego, czy otwierasz nowy sklep lub jest po remoncie, czy po prostu poszerzasz bazę klientów: lokalny marketing jest niezbędnym narzędziem do szybkiego pozyskiwania nowych klientów, szczególnie w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw, osób prowadzących działalność na własny rachunek lub stowarzyszeń. Dzięki kilku sztuczkom nie jest trudno poszerzyć znajomość swojej marki.

Możesz budować pozycję swojego sklepu dzięki dobrym ofertom, wysokiej jakości produktom i osobistym poradom – ale czy mimo to nie mogłoby jednak odwiedzać twojego sklepu więcej klientów? Dzięki kilku działaniom marketingowym możesz pokazać swoje zalety swym potencjalnym nowym klientom.

Bierz udział w życiu swojego regionu

Jeśli jesteś zależny od klientów z najbliższej okolicy i chcesz powiększyć znajomość swojej marki, powinieneś uczestniczyć w życiu tych ludzi. Istnieją dwie możliwości:

  1. Bierz udział w wydarzeniach, które odwiedzają twoi potencjalni klienci
  2. Sam zorganizuj wydarzenie

Pomaga to dobrze poznać klientów i ocenić ich zainteresowania. Jeśli  sprzedajesz żywność zgodnie z zasadami sprawiedliwego handlu i jest dla ciebie ważne odpowiedzialne postępowanie ze środowiskiem naturalnym? Dowiedz się, czy w twojej najbliższej okolicy są organizowane jakieś alternatywne festiwale, kampanie informacyjne dotyczące środowiska lub akcje społeczne. Skontaktuj się z organizatorami i zapytaj, czy możesz wesprzeć akcję. W zamian za to w trakcie tych imprez będziesz rozdawał ulotki i broszury na temat swojej firmy. Być może będziesz mógł powiesić również banery na często uczęszczanych imprezach – a może nawet ustawić małe stoisko informacyjne. Jeżeli twoja firma na przykład zajmuje się budową rusztowań, weź udział w targach budowlanych. A może jesteś aktywny w klubie piłkarskim i szukasz nowych członków? Pomyśl o przyszłości i wesprzyj letnią imprezę w przedszkolu blisko ciebie – rodzice pozytywnie Cię zapamiętają.

Z drugiej strony możesz oczywiście sam zorganizować imprezę. Jest wiele okazji: otwarcie sklepu, rocznica firmy lub święto lata. Ważne jest to, abyś wystarczająco rozreklamował swoje wydarzenie, by nie zostać przeoczonym. Zamieść ogłoszenie w lokalnej gazecie, stwórz wydarzenie na Facebooku i rozdawaj ulotki w strefie dla pieszych.

Zostań sponsorem

Czy Twoja reklama  ma być widoczna tylko przez krótki czas, czy na stałe?  Jeżeli na stałe, to zostań sponsorem. Kluby i stowarzyszenia ochotnicze zawsze szukają kibiców i są wdzięczne za każdą pomoc. Robiąc to, powinieneś mieć stale na uwadze swoją grupę docelową: Prowadzisz sklep z akcesoriami i instrumentami Hi-Fi? Jeżeli tak, to szkoły muzyczne i organizatorzy koncertów z pewnością będą otwarci na współpracę z Tobą. Być może zwrócą się też do ciebie kluby muzyczne – przyjrzyj się spokojnie ich ofercie.

Spraw, aby Twoja firma przyciągała wzrok

Nowych klientów znajdziesz nie tylko na wydarzeniach i imprezach, ale także bezpośrednio przed swym sklepem. Jeśli w sobotnie popołudnia niezliczone rzesze ludzi przechadzają się po Starym Mieście, mijając sklepy, restauracje, firmy i stragany z jedzeniem, spraw, aby jak najwięcej przechodniów zatrzymało się przy Tobie. Niezależnie od tego, czy Twoja firma znajduje się w uczęszczanym rejonie zakupów, czy jest na uroczej bocznej ulicy, Twój wygląd zewnętrzny musi się wyróżniać!

Nie musi to być skomplikowane ani kosztowne: spraw, aby indywidualnie zaprojektowane flagi trzepotały na wietrze przed Twoim sklepem, aby Twoja witryna zachwycała wszelkiego rodzaju slajdami, naklejkami lub plakatami, lub pokaż przechodniom atrakcyjne oferty używając potykaczy lub indywidualnie oznakowane leżaki.

W porze roku, w której królują szarości i brak słońca, zwrócisz na siebie uwagę dzięki niezwykłemu oświetleniu lub rzucającej się w oczy neonowej reklamie.

Inspiruj nowych klientów

Bez względu na to, jak atrakcyjna może być Twoja firma, czasami przechodnie po prostu nie mają czasu, ani nie muszą Cię odwiedzać. Szczególnie właściciele restauracji, warto aby oferowali menu jako ulotkę do wzięcia. Najlepiej wykorzystując odporne na warunki atmosferyczne stojaki na broszury, które można umieścić na zewnątrz firmy.

Przejdź do trybu online, aby można Cię było znaleźć offline

Strona internetowa to twoja wizytówka w Internecie, pierwsza linia kontaktu z potencjalnymi klientami. Ważne aby istniała, zawierała istotne dla Twoich odbiorców treści, była przejrzysta i była responsywna, czyli odpowiednio widoczna w urządzeniach mobilnych oraz można ją było znaleźć, czyli byłą widoczna w wyszukiwarkach internetowych.

Następny krok: Twoja prezentacja w sieciach społecznościowych. Facebook nadal jest bez wątpienia głównym portalem społecznościowym. Utwórz tam stronę firmową i dołącz do lokalnych grup. Informuj swoich fanów, publikując recenzje na temat ofert, promocje ze zniżkami, informacje o nowych produktach lub działaniach sponsoringowych.

Powinieneś również przejrzeć wpisy na portalach z rekomendacjami, takim jak Opineo

Najważniejszym adresem wśród internetowych wyszukiwarek jest Google. Nawet jeśli nie wiesz nic o  wpisie dotyczącym Twojej firmy, to najprawdopodobniej on już istnieje. Google to w zasadzie dynamiczny katalog firm online. Na przykład, jeśli użytkownik szuka włoskiej restauracji w centrum miasta, Google automatycznie wyświetla mu wybór restauracji w jego bezpośrednim sąsiedztwie, w tym adres, godziny otwarcia, stronę internetową, numer telefonu i oceny innych gości. Zasadniczo Google zawiera już podstawowe informacje na temat dowolnej firmy wymienionej w rejestrze handlowym każdego kraju. Pamiętaj, aby przejrzeć, poprawić i uzupełnić te informacje. Możesz również swój wpis uzupełnić cennikami, zdjęciami i wiadomościami o firmie.

Potrzebujesz wsparcia?

Jeśli weźmiesz sobie do serca nasze porady i zastosujesz najbardziej odpowiednie dla siebie środki, na pewno będziesz w stanie zdobyć nowych klientów. Oczywiście nikt nie urodził się od razu specjalistą ds. marketingu i każdy początek jest trudny. Jeśli masz pytania dotyczące technologii drukarskich, budowy stoisk targowych, upominków handlowych lub produktów poligraficznych, zawsze możesz uzyskać osobistą poradę w naszym lokalnym biurze w Warszawie.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. Freepik



Tematy pokrewne:  

tag marketing lokalny