Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wideo w biurach prasowych netPR.pl

27-09-2008, 12:11

Informacje prasowe w postaci filmów wideo to nowe rozwiązania oferowane przez netPR.pl firmom organizującym swoje biura prasowe online.

Firma NetPR.pl wprowadziła w swoim systemie możliwość publikowania informacji w postaci filmów wideo (video release), które udostępniane są poprzez zintegrowany ze stroną odtwarzacz wideo. Można podłączać je pod komunikaty prasowe, udostępniać w formie videocastów oraz w galeriach klipów wideo, tworzonych w sekcjach dodatkowych materiałów dla mediów.

Media i blogerzy mogą osadzać pliki wideo w swoich serwisach dzięki możliwości udostępniania kodów lub pobierać i hostować je bezpośrednio ze swoich zasobów informatycznych. W przypadku dużych wydawców przewidywana jest również dystrybucja materiałów wideo na poziomie baz danych bezpośrednio do ich systemów redakcyjnych.

Najważniejszym atutem rozwiązania jest jego przyjazność dla nadawców i odbiorców informacji. System biura prasowego zdejmuje z komunikatorów w firmach i instytucjach wiele kwestii technicznych związanych z udostępnianiem materiałów wideo. Konwertuje większość popularnych formatów wideo (.avi, .wmf, .mpeg1, .mpeg2, .mp4) do formatu wideo odtwarzacza.

Atutem udostępnionego systemu jest również łatwość obsługi, bazująca na metodologii „przeciągnij i upuść". Pliki publikuje się, przeciągając je myszką z komputera do biura prasowego, zdefiniowanego jako katalog sieciowy. Zarządzanie plikami wewnątrz systemu odbywa się również poprzez intuicyjne i przyjazne dla użytkowników przeciąganie i upuszczanie.

System umożliwia też hostowanie plików wideo poza serwisem biura prasowego, pozwalając w prosty sposób wykorzystywać filmy na innych stronach serwisów korporacyjnych.

Badania sieci wskazują na duży potencjał wideo online jako medium informacyjnego. Według serwisu emarketer.com, 61% Amerykanów oglądających wideo w sieci najczęściej szuka newsów i materiałów dotyczących ostatnich wydarzeń. Informacje uzupełnione przekazem wideo są nie tylko bardziej popularne, ale też bardziej atrakcyjne dla internautów i bardziej skuteczne.

- Nie chodzi o to, by na stronach internetowych umieszczano jedynie spoty reklamowe czy filmy korporacyjne. Chcemy, aby nasi klienci mogli w większym stopniu tworzyć własne materiały informacyjne, które umożliwią użytkownikom obejrzenie tego, o czym mogli dotąd jedynie przeczytać w informacjach prasowych - podsumowuje Marek Woźniak.

netPR.pl przygotowuje się także do uruchomienia studia specjalizującego się w produkcji krótkich filmów do Internetu - informacji wideo (video release) i prezentacji firmowych. Pierwsze przykłady realizacji to video release dla Gazety.pl  oraz filmy z wypowiedziami specjalistów od komunikacji na temat wykorzystania wideo w komunikacji korporacyjnej.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Źródło: inf. prasowa