Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Apple może mieć trudny orzech do zgryzienia. iPad wchodzi do sprzedaży już za dwa dni, a wciąż nie bardzo firma ma się czym pochwalić w zakresie oferty czytelniczej. Powinno to być dla Amerykanów o tyle niepokojące, że na Starym Kontynencie rośnie konkurent.

Już pojutrze w sprzedaży pojawi się tablet firmy Apple. Czy iPad zawojuje rynek, okaże się zapewne dopiero za kilka miesięcy. Już teraz jednak spekuluje się, że może on zagrozić czytnikom książek - oferuje bowiem znacznie więcej funkcji, a już od samego początku będzie umożliwiał czytanie prasy. Najbliższe wydanie tygodnika "Time" znajdzie się w środę nie tylko w kioskach, ale także na iPadzie. W wydawnictwie trwają ostatnie przygotowania do elektronicznej premiery.

>> Czytaj więcej: iPad: Wydawcy prasy czekają na debiut

Może się jednak okazać, że Apple w Europie nie będzie miał aż tak łatwej drogi, jaka szykuje mu się za Oceanem. Na podbój Starego Kontynentu wyrusza bowiem także WePad, tablet niemieckiej firmy Neofonie. Po raz pierwszy zostanie on oficjalnie zaprezentowany 12 kwietnia. Już teraz jednak widać, że może stanowić poważną konkurencję dla amerykańskiego produktu.

WePad
fot. - WePad
Największy wydawca Europy - Gruner+Jahr - już podpisał umowę z Neofonie, na mocy której jego tytuły dostępne będą na WePadzie. Główne z nich to Gala, Financial Times Deutschland, stern, a w Polsce także Claudia, Focus, Glamour czy National Geographic. Wersja stern dla WePada jest już gotowa, trwają prace nad Geo oraz Galą.

Sonda
Kupiłbyś/-łabyś tablet?
  • Tak
  • Nie
  • Nie wiem
wyniki  komentarze

Wersje tabletowe kosztować mają tyle samo, co drukowane. Zapewnią jednak także dostęp do filmów, nagrań audio i aplikacji we flashu.

Według TechCrunch Europe rozmowy z niemiecką firmą prowadzi jeszcze Axel Springer, wydawca najbardziej poczytnej europejskiej gazety - Bild. Niemieccy wydawcy chcą także wykorzystać pojawienie się WePada do negocjacji z Apple dotyczących cen. Polityka amerykańskiej firmy doprowadziła bowiem do tego, że już niedługo wersja na iPhone'a najważniejszego niemieckiego tygodnia - Der Spiegel - będzie kosztowała więcej (€3,99) niż drukowana (€3,80).

W przypadku WePada wydawcy chcą mieć większą kontrolę nad tym, po ile sprzedawane są ich tytuły. Nie powinno to dziwić, skoro to od ceny w dużej mierze zależy to, czy dany tytuł znajdzie nabywcę.

>> Czytaj także: iPad - w oczekiwaniu na sukces 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *