Warto przekonać seniora do przelewów telefonicznych

Jarosław Sadowski, Expander 23-02-2012, 08:45

Obecnie najwygodniej i najtaniej można zlecić wykonanie przelewu przez internet. Wiele osób starszych składa jednak wszystkie dyspozycje w bankowych placówkach. Takie osoby mogą zaoszczędzić czas i pieniądze, korzystając z bankowości telefonicznej. Z informacji zebranych przez Exandera wynika, że przelewy telefoniczne są kilkukrotnie tańsze niż te zlecane w oddziałach.

W dzisiejszych czasach wykonanie przelewu jest możliwe bez konieczności odwiedzania bankowego oddziału. Tego typu dyspozycje najszybciej i najtaniej można zlecić przez internet. Jednak wiele osób, zwłaszcza starszych, nie korzysta z bankowości internetowej. Każdorazowo muszą oni udać się do banku. Oprócz poświęconego czasu tracą w ten sposób również pieniądze. Złożenie dyspozycji wykonania przelewu w placówce banku może kosztować nawet 10 zł.

Nawet jeśli ktoś nie korzysta z internetu, nie musi jednak tracić czasu i pieniędzy na składanie dyspozycji w oddziale. W większości banków można to zrobić przez telefon. Zaletą telefonicznych dyspozycji jest nie tylko to, że nie wymagają fizycznej obecności w banku. Zwykle są one również znacznie tańsze niż te składane w placówce.

Czytaj także: Przelewy bankowe odejdą do lamusa?

Dla przykładu w Banku Pekao za przelew zlecony w oddziale trzeba zapłacić 4,99 zł. Gdy jednak poprosimy o jego wykonanie pracownika bankowej infolinii to zapłacimy 2 zł, czyli mniej niż połowę wcześniejszej stawki. Jeśli natomiast złożymy dyspozycję telefonicznie, ale bez pomocy pracownika, lecz w serwisie automatycznym lub SMS-em, to zapłacimy jedynie 0,5 zł. Jest to dokładnie tyle, ile kosztuje przelew internetowy.

Należy jednak dodać, że w większości przypadków w serwisie automatycznym czy za pomocą SMS-a można zlecać jedynie przelewy wcześniej zdefiniowane. W systemie musi być zapisany numer konta odbiorcy, jego imię i nazwisko czy nazwa. Zlecając, można zmieniać jedynie kwotę lub tytuł przelewu. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby poprosić konsultanta infolinii, aby zdefiniował nam przelewy, które co pewien czas wykonujemy. Dzięki temu w przyszłości będziemy mogli wykonywać je samodzielnie.

Warto też dodać, że przelewy telefoniczne mogą być przydatne nie tylko osobom korzystającym z tradycyjnej bankowości. Również korzystający z komputera i internetu mogą docenić korzyści płynące z obsługi telefonicznej. Dotyczy to jednak przede wszystkim sytuacji, gdy nie mają możliwości podłączenia się do sieci. Wtedy znacznie łatwiej będzie skorzystać z telefonu niż szukać placówki banku czy kawiarenki internetowej.

Jarosław Sadowski
Analityk firmy Expander
www.expander.pl

Czytaj także: Czas realizacji przelewu - jak długo trzeba czekać na pieniądze?


  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031