Walentynki dobrą okazją do... wydawania

Magdalena Marzec, Groupon 12-02-2015, 21:33

Chociaż w Polsce tradycja walentynek jest stosunkowo nowa, to okazuje się, że na prezenty dla ukochanej osoby Polacy wydadzą podobne kwoty, co mieszkańcy Europy Zachodniej - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Groupon.

Większość Polaków postrzega walentynki, jako okazję do rozpieszczania ukochanej osoby. Jaki zatem budżet przewidują na ten dzień? Badanie wykazało, że spora grupa (22%) wyda pomiędzy 100 a 149 PLN. Najmniej osób zdecyduje się na wydatek przekraczający 1000 PLN (1% ankietowanych). Co ciekawe, aż 11% respondentów zadeklarowało, że nie poniesie żadnych kosztów związanych z walentynkami.

Jak Polacy wypadają na tle innych mieszkańców Europy?

Przeprowadzone badania wykazują, że dorównujemy poziomem walentynkowych wydatków takim państwom jak Włochy czy Hiszpania. Respondenci z tych krajów najczęściej zaznaczali odpowiedź, że przeznaczą na walentynki 25-49 EUR (105-205 PLN). Ankietowani, którzy wydadzą najwięcej w święto zakochanych to mieszkańcy Belgii i Francji. 20% Belgów wyda w dniu św. Walentego aż 100-149 EUR (417-620 PLN), z kolei Francuzi 50-74 EUR (210-315 PLN).

Oszczędnym narodem okazali się obywatele Wielkiej Brytanii. Aż 26% ankietowanych Brytyjczyków przeznaczy na upominek zaledwie 10-24 GBP (55-134 PLN), natomiast 25% respondentów kwotę pomiędzy 25-49GBP (135 a 275 PLN). Z przeprowadzonych badań wynika, że dla znacznej części ankietowanych z Niemiec i Austrii walentynki nie wiążą się jakimikolwiek kosztami. Kolejno 15% i 14% mieszkańców tych niemieckojęzycznych państw deklaruje, że na plany z okazji święta zakochanych nie przeznaczy żadnej kwoty pieniędzy.

Dragon Images / Shutterstock

Dragon Images / Shutterstock

Na co Polacy najchętniej wydadzą pieniądze w walentynki?

Wśród ankietowanych znalazło się grono osób, dla których głównym wydatkiem walentynkowym będzie pierścionek zaręczynowy. Należą jednak oni do mniejszości, jedynie 1% oznajmiło, że w dzień zakochanych zamierza się oświadczyć. Najwięcej polskich respondentów (41%) zdecyduje się na kupno symbolicznego prezentu.

W Hiszpanii (45%) i Belgii (43%) większość respondentów spędzi ten wieczór na romantycznej kolacji. Co ciekawe, jedynie 4% ankietowanych z Włoch zdecyduje się na wyjście do restauracji. Większość mieszkańców tego kraju woli przygotować uroczysty posiłek w domu (43%).

Niespodzianki bez okazji

Poza walentynkami, rocznicami i specjalnymi okazjami zdarza się nam wydawać pieniądze na małe niespodzianki bez konkretnego powodu. Większość Polaków zdobywa się na taki gest parę razy w roku (42%). Wynik ten jest zbliżony do kilku innych ankietowanych krajów: Francja (47%), Hiszpania (36%), Belgia (44%).

Skrajne przypadki, takie jak całkowity brak miłych upominków poza okazjami lub prezenty dawane aż raz w tygodniu, zaznaczyło w odpowiedziach po 5% respondentów. Interesujący jest fakt, że Włosi najbardziej oszczędnie podchodzą do spontanicznych niespodzianek – aż 12% respondentów w ogóle nie kupuje prezentów bez okazji swoim partnerom czy partnerkom.

 

Od redakcji: Jeśli planujecie obdarować ukochaną osobę prezentem kupionym w internecie, nie traćcie głowy - nie dajcie się uwieść pierwszej lepszej atrakcyjnej ofercie. Przypomnijcie sobie, jak odróżnić bezpieczny sklep internetowy od sklepu-wydmuszki. Zajrzyjcie do dekalogu, którego warto przestrzegać, robiąc zakupy w sieci. Poznajcie 7 zasad, o których trzeba pamiętać, płacąc online. Przede wszystkim kierujcie się zdrowym rozsądkiem - jeśli jakaś oferta wydaje się Wam zbyt piękna, aby była prawdziwa, z dużym prawdopodobieństwem prawdziwa nie jest.


To warto przeczytać






Komentarze
comments powered by Disqus
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Maj 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.