W urzędach i e-urzędach można płacić już BLIKiem z aplikacji IKO

, 17-03-2017, 06:25

PKO Bank Polski we współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową (KIR) i Polskim Standardem Płatności (PSP) wprowadził nowy rodzaj płatności w urzędach i e-urzędach przelewem inicjowanym za pomocą kodu BLIK z aplikacji IKO. Dzięki temu rozwiązaniu opłaty administracyjne w wybranych urzędach można uiścić nie tylko wygodniej, ale i znacznie szybciej, bo bezpośrednio przy okienku urzędnika obsługującego klienta, bez potrzeby udawania się do kasy.

PKO Bank Polski udostępnił swoim klientom możliwość dokonywania opłat administracyjnych m.in. za wydanie dokumentów czy rejestrację pojazdu w urzędach za pomocą kodu BLIK z aplikacji IKO. Rozwiązanie to powstało we współpracy z Polskim Standardem Płatności, operatorem systemu BLIK oraz Krajową Izbą Rozliczeniową i jest oparte na usłudze Paybynet KIR, umożliwiającej przesyłanie pieniędzy bezpośrednio z konta bankowego klienta na konta bankowe jednostek administracji publicznej.

Dzięki wykorzystaniu kodu BLIK z aplikacji IKO, możliwe jest przyjmowanie płatności w każdym okienku urzędu, bezpośrednio w komputerze urzędnika, który korzysta ze specjalnej aplikacji udostępnianej przez KIR. Urząd nie musi więc instalować terminali płatniczych przy każdym stanowisku, a klienci mogą dokonać opłaty administracyjnej u tego samego urzędnika, u którego składają wniosek, nie tracąc dodatkowo czasu na wizytę w okienku kasowym, nie muszą też mieć przy sobie gotówki. W przypadku dokonywania opłat w e-urzędach czy e-sklepach, również wystarczy tylko podać kod BLIK, bez potrzeby przepisywania numeru rachunku, karty płatniczej czy tytułu przelewu.

-  Aplikacja WebPOS Paybynet pozwala usprawnić pracę urzędów bez konieczności ponoszenia przez nie dodatkowych kosztów, związanych z wdrożeniami technologicznymi czy udostępnianiem terminali płatniczych. Pracujemy nad tym, aby sieć urzędów oferujących to rozwiązanie dynamicznie rosła, tak by zwiększał się komfort mieszkańców podczas załatwiania spraw administracyjnych – powiedział Dariusz Marcjasz, wiceprezes Zarządu KIR odpowiedzialny za Obszar Usług Kartowych i Internetowych.

W początkowym etapie możliwość dokonywania opłat administracyjnych kodem BLIK z aplikacji IKO jest dostępna:

  • w wybranych urzędach stacjonarnych w całej Polsce, m.in.: w wybranych urzędach wojewódzkich, urzędach miast, gminach, powiatach i starostwach powiatowych – aktualna lista urzędów jest dostępna na stronach internetowych Banku;
  • w e-urzędach: m.in. ePUAP (tutaj m.in. Urząd Miasta Krakowa), SEKAP (m.in. Urząd Miasta Katowice), system eLubuskie, system Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego, witryna Miasta Lublin, a także kilkadziesiąt witryn z usługami geodezyjnymi;
  • w wybranych e-sklepach (ponad 800 witryn).

Płatność przelewem inicjowana kodem BLIK jest dostępna dla wszystkich użytkowników aplikacji IKO – zarówno klientów PKO Banku Polskiego, jak i użytkowników konta Inteligo. Transakcje dokonywane kodem BLIK z aplikacji IKO w urzędach będą księgowane jako przelew z rachunku klienta bezpośrednio na rachunek odbiorcy, czyli urzędu, e-urzędu lub e-sklepu. Wykorzystywany jest tu standardowy przelew Elixir Krajowej Izby Rozliczeniowej lub przelew wewnętrzny, jeśli odbiorca ma swój rachunek w PKO Banku Polskim.


Komentuj na Facebooku
Komentarze
comments powered by Disqus
To warto przeczytać








  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2017 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.