Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W sieci uczą się ludzie z dużych miast

26-01-2011, 16:11

Wydaje się, że internetowe kursy powinny być popularne wśród osób z małych miast, które mają gorszy dostęp do kursów stacjonarnych. Okazuje się jednak, że to mieszkańcy dużych miast są najczęściej zainteresowani nauką przez internet – wynika z analizy internetowej bazy kursów i szkoleń Edustacja.pl.

Z analizy serwisu Edustacja.pl wynika, że co czwarty internauta zainteresowany kursami w internecie pochodzi z Mazowsza, co ósmy z Wielkopolski, a co dziesiąty ze Śląska.

>>> Czytaj: SZOK ma przełamać bariery w rozwoju małych i średnich firm

Zainteresowanie kursami w poszczególnych rejonach
fot. Edustacja.pl - Zainteresowanie kursami w poszczególnych rejonach

Kursy internetowe są popularne również w małopolskim i na Dolnym Śląsku, skąd pochodzi co dwunasty chętny na naukę w sieci oraz łódzkim i pomorskim, skąd pochodzi co dwudziesta taka osoba – mówi Katarzyna Przybylska z internetowej bazy kursów i szkoleń Edustacja.pl. – Są jednak rejony, gdzie e-learning nie jest popularny. Ciekawe jest np. że nasze strony odwiedza więcej Polaków mieszkających w Wielkiej Brytanii niż w województwie opolskim – dodaje.

Osoby poszukujące kursów w internecie pochodzą najczęściej z wielkich miast. Głównie z Warszawy i Poznania, a także szeregu miast aglomeracji śląskiej (Sosnowiec, Częstochowa, Gliwice, Chorzów, Rybnik, Zabrze, Ruda Śląska, Tychy i Bytom).

Użytkownicy najczęściej poszukują szkoleń językowych (10,5%), z zakresu informatyki (9,2%) i zarządzania (5,8%). Na Mazowszu i w Małopolsce poszukiwane są najczęściej kursy dla agentów ubezpieczeniowych. Na Śląsku i w Wielkopolsce królują języki, odpowiednio hiszpański i niemiecki. Na Dolnym Śląsku najpopularniejsze są kursy z technik sprzedaży.

>>> Czytaj: Nowe szkolenia w Akademii PARP


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *