W listopadzie wideo w sieci oglądało 1,2 mld osób

15-12-2011, 09:42

Łącznie użytkownicy w z całego świata obejrzeli ponad 201,4 miliarda materiałów - poinformowała firma badawcza comScore.

W badaniu uwzględniono wyłącznie użytkowników starszych niż 15 lat, a dane pochodziły z usługi Video Metrix, zajmującej się monitorowaniem ruchu. Jak łatwo się domyślić, w zestawieniu bezkonkurencyjna okazała się witryna Google'a.

Czytaj także: Samsung udostępni urządzenie z Google TV

YouTube było odpowiedzialne w listopadzie za ponad 88,3 miliarda wyświetleń materiałów wideo, co przekłada się na 43,8% wszystkich filmów oglądanych w sieci. Drugie miejsce z udziałem na poziomie zaledwie 2,3% zajęło chińskie Youku.com, a trzecie witryna muzyczna VEVO (1,8%).

Poza podium znalazł się Facebook, którego 1,3% udziałów w rynku wideo pozwoliło mu na zajęcie czwartego miejsca w rankingu przygotowanym przez comScore. Jak zauważa serwis TheNextWeb, w zestawieniu istotnie wyróżnia się Kanada, która zdecydowanie prowadzi pod względem liczby materiałów oglądanych przez jednego internautę. Przeciętny użytkownik przegląda tam w ciągu miesiąca ponad 300 filmików. 

Zdecydowana pozycja lidera serwisu YouTube na internetowym rynku wideo może się w istotny sposób przełożyć na popularyzację Google TV, z którym wyszukiwarkowy gigant wiąże niemałe nadzieje. Do lata 2012 roku większość telewizorów, które znajdziecie w sklepach, będzie wyposażona w Google TV - zapewniał Eric Schmidt podczas niedawnej konferencji LeWeb.

Czytaj także: Sony chce dostępu do telewizji dzięki internetowi


Tematy pokrewne:  

tag YouTubetag Youkutag Vevotag serwisy wideotag Googletag Facebook
  
znajdź w serwisie

RSS  


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Maj 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031