W jaki sprzęt powinieneś wyposażyć swoje biuro?

22-10-2018, 13:54

Bez niezbędnych sprzętów biurowych, trudno jest funkcjonować na co dzień w pracy. Akcesoria te nie tylko ułatwiają wykonywanie obowiązków, ale także organizują i systematyzują takie działania, jak: archiwizowanie i przechowywanie dokumentów oraz drukowanie i tworzenie różnego rodzaju materiałów. Co więcej – dobrze prosperujące biuro wpływa na zadowolenie i wydajność pracowników. Jakie zatem akcesoria biurowe należy koniecznie zamówić w sklepie?

Przede wszystkim: urządzenia biurowe

Bindownice

Raporty, książki, materiały na prezentacje dla klientów, skrypty na szkolenia – to tylko niektóre powody, dla których warto odwiedzić sklep z akcesoriami biurowymi, aby zakupić bindownice. Urządzenia do bindowania zabezpieczają dokumenty przed zniszczeniem, dzięki temu mogą być przechowywane przez wiele lat. Ponadto posiadanie bindownicy w firmie pozwala na utrzymanie porządku w papierach – oczywiście pod warunkiem systematycznej archiwizacji. Bowiem segregowanie zbindowanych materiałów sprawia, że dokumenty „nie krążą” po biurze i nie trafiają w niepowołane ręce.

Laminatory

Rozlana kawa na materiałach szkoleniowych, pogniecione dokumenty podczas podpisywania z klientem czy zżółknięte kartki papieru z ważnymi zapiskami firmy – m.in. z takich powodów laminatory są niezbędne w każdej firmie. Laminując dokumenty, zabezpieczamy je przed zalaniem i niszczeniem oraz nadajemy im bardziej estetyczny wygląd, dzięki temu prezentują się profesjonalnie.

Zanim wybierzecie laminator, warto także zwrócić uwagę na rodzaj folii do laminacji, formaty dokumentów, jakie są najczęściej nam potrzebne do oprawy introligatorskiej oraz na częstotliwość użytkowania. Laminator stosowany każdego dnia powinien mieć lepsze parametry niż sprzęt biurowy, który będzie stał na półce i sięgniemy po niego od czasu do czasu. Istotnym kryterium zakupu laminatora jest także szybkość laminacji – na rynku są dziś takie urządzenia, które nagrzewają się w kilkadziesiąt sekund. Warto także zwrócić uwagę na inne parametry laminatora – regulację temperatury oraz czujnik cofania, który pozwala na wyciągnięcie dokumentu, gdy został nieprawidłowo włożony do urządzenia. Równie ważna jest grubość folii do laminacji – dobrej jakości ma sklep Dobre Tonery.

Drukarki

Najważniejszymi urządzeniami biurowymi są oczywiście drukarki. Mimo tego że staramy się być eko i drukować nieco mniej, to ta forma tworzenia dokumentów długo nie przejdzie do lamusa. W sklepach ze sprzętem biurowym dostaniemy drukarki atramentowe i laserowe. Drukarki laserowe są coraz częściej używane w wielu firmach, ponieważ działają zdecydowanie szybciej i są bardziej wydajne. Tonery do drukarek nie zasychają jak w typowych sprzętach atramentowych i nie trzeba kupować ich tak często, jak tuszów. Co więcej – jest możliwość zakupienia tanich zamienników tonerów, a materiały eksploatacyjne nie są już tak drogie, jak dziesięć lat temu i można je kupić w niejednym sklepie. Drukarki atramentowe to dobry zakup do biura, w którym nie drukuje się ani zbyt często, ani za dużo stron papieru.

 

Akcesoria niezbędne do sprzętu biurowego

Tusze i tonery do drukarek

Posiadanie drukarki to jedno, a regularne wymienianie tuszu to drugie. Warto wybrać dobrej jakości tusze do drukarek, aby cieszyć się zadowalającą pracą swojego sprzętu przez długi czas.
Istotne jest to, że tusze do drukarek powinny być wymieniane w miarę  często, ponieważ nieużywane zasychają w kartridżu, a wtedy konieczne staje się zakupienie nowego, którego ceny mogą być dość wysokie, jeżeli będziemy chcieli uzupełnić oryginalnymi. Na szczęście wystarczy odwiedzić sklep z zamiennikami tuszów i tonerów, (np. Dobre Tonery), aby poszukać odpowiednika w dobrej cenie.  Producenci tonerów i tuszów do drukarek oferują zarówno oryginalne, jak i zamienniki. Są to m.in.: Brother, Lexmark, Cannon, Epson, etc. 

Uwaga!  Kupując tanie zamienniki tuszów do drukarek atramentowych, warto dokładnie sprawdzić produkty. Niektóre marki, jak np. HP, zablokowały możliwość korzystanie z nieoryginalnych kartridżów, mając na celu poprawę bezpieczeństwa swoich tuszów. Decydując się zatem na zamiennik tuszu do drukarki, warto sprawdzić, czy posiada on certyfikat jakości. Ponadto należy pamiętać o tym, że nie wszyscy producenci tonerów i tuszów do drukarek sprzedają zamienniki do każdego modelu drukarki. Może okazać się, że po skorzystaniu z nieodpowiedniego tuszu jakość druku pozostawia wiele do życzenia.  Jeżeli więc chcemy drukować obrazy wysokiej jakości, to najbezpieczniej zakupić oryginalny tusz.

Taśmy do drukarek

Jeżeli zamierzacie drukować kody kresowe, oznaczenia czy inne informacje w postaci grafik lub tekstu, to warto zastanowić się nad zakupem drukarki etykiet. Urządzenie umożliwia w bardzo prosty sposób wykonać etykiety samoprzylepne w różnych rozmiarach i kolorach. Aby drukarka działała non stop, bardzo wyposażyć biuro w taśmy do drukarek – na rynku dostępne są oryginalne i zamienniki. Ważne jest to, aby wybrać modele pasujące do producenta naszej drukarki.

mat partnera

Elementy niezbędne do organizacji

Oprócz sprzętów biurowych codziennego użytku, niezbędne są także różnego rodzaju artykuły i akcesoria ułatwiające organizację pracy. Notowanie, zapisywanie, segregowanie i archiwizowanie – to tylko niektóre czynności, do których niezbędne są artykuły biurowe różnego rodzaju. Poniżej te, jakie stosujemy najczęściej.

Długopisy i cienkopisy

Przybory do pisania, takie jak długopisy i cienkopisy, to elementarne akcesoria biurowe ułatwiające codzienne robienie „luźnych” zapisków, notowanie ważnych informacji podczas rozmów z klientami, zapisywanie i zaznaczanie wielu treści. Długopisy i cienkopisy do biura najlepiej zamawiać w dużej ilości, ponieważ są to akcesoria, które zawsze są potrzebne i jakich niezwykle często brakuje. To artykuły biurowe, jakie najczęściej mamy pod ręką na biurku lub przechowujemy je w organizerze.  Wyposażając biuro w tego rodzaju akcesoria, należy pamiętać o tym, aby wybrać produkty różnego rodzaju, bo jedni pracownicy wolą notować cienkopisem, zaś inni preferują np. długopisy automatyczne.

Akcesoria do laminowania i bindowania

Brak niezbędnych akcesoriów biurowych jest uciążliwy codziennie. Najlepiej zatem zrobić hurtowe zapasy i mieć pewność, że nie zabraknie ich w niespodziewanej sytuacji, zwłaszcza gdy są to akcesoria do laminowania i bindowania. Folie do laminacji mogą się przydać podczas organizacji szkoleń czy przygotowywania materiałów marketingowych lub handlowych dla klientów. Dobrze jest więc zrobić zapasy zestawów do laminowania. A do bindowania potrzebne będą dodatkowe grzbiety i okładki foliowe.

Segregatory i skoroszyty

Posiadanie firmy wiąże się także z koniecznością archiwizacji dokumentów. Aby zapobiec wystąpienia chaosu w papierach, warto odwiedzić sklep z akcesoriami biurowymi, by wybrać segregatory i skoroszyty. Najlepiej zakupić segregatory ringowe, w których można gromadzić dokumenty w koszulkach foliowych. Alternatywą dla nich są segregatory dźwigniowe, w których wnętrza zawierają specjalne mechanizmy otwierane i zamykane za pomocą dodatkowych metalowych części. Wygodne jest więc wyjmowanie oraz ponowne wkładanie dokumentów. Segregatory dostosowane są do różnych formatów papieru, m.in.: A3, A4 i A5. Ważne jest to, aby posiadały etykiety do opisania zawartości (najlepiej umiejscowione na grzbiecie). Organizując system archiwizacji dokumentów biurowych, warto wziąć pod uwagę kod kolorystyczny segregatorów i skoroszytów, dzięki czemu łatwiej będzie w przyszłości odnaleźć właściwe papiery.

Karteczki samoprzylepne i kostki

Do organizacji codziennej pracy przydadzą się karteczki samoprzylepne, które zazwyczaj ulokowane są na blacie biurka – niedaleko klawiatury czy telefonu. Wyposażając biuro w galanterię papierniczą, warto także zakupić bloczki i kostki samoprzylepne, które można ustawić na biurku, aby były zawsze pod ręką. Takie karteczki samoprzylepne to idealne rozwiązanie na szybkie notatki podczas prowadzenia rozmowy telefonicznej lub listę spraw do załatwienia każdego dnia w pracy. Karteczki pomagają systematyzować działania, rozdzielać zadania, tworzyć przypomnienia i po prostu lepiej organizować naszą pracę.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag sprzęt biurowytag komunikat firmytag biuro
To warto przeczytać


















RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Sierpień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Serwisy specjalne: