W Erze taniej zdobyć abonenta, niż go utrzymać

Tomasz Świderek 06-11-2009, 17:35

Do 1,889 mld zł spadły w III kwartale 2009 r. przychody Polskiej Telefonii Cyfrowej, trzeciego co do wielkości operatora komórkowego w Polsce. Od lipca do września firma zdobyła 73 tys. nowych klientów.

W III kwartale w stosunku do tego samego okresu 2008 r. przychody operatora sieci Era spadły o 7,6 proc. wobec spadku o 13,2 proc., jaki odnotował Centertel, operator sieci Orange. Po trzech kwartałach PTC miało 5,72 mld zł przychodów, o 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Przychody PTK Centertel za ten sam okres spadły o 9,1 proc. do 5,86 mld zł.

W III kwartale rentowność na poziomie zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację (EBITDA) wzrosła do 38,9 proc. W tym samym kwartale rentowność EBITDA Centertelu wyniosła 30,1 proc.

Pozyskanie jednego abonenta sieci Era (od początku roku przybyło ich 250 tys.) kosztuje w tym roku średnio 402 zł, a utrzymanie średnio 410 zł. W Centertelu pozyskanie abonenta (od początku roku przybyło ich 341 tys.) kosztowało w zależności od kwartału od 489 zł (III kwartał) do 525 zł (II kwartał). W tym roku koszt pozyskania klienta w PTC spadł, a w Centertelu wzrósł.

Więcej w Forsal.pl

Forsal.pl


Następny artykuł » zamknij

Reklama internetowa kwitnie

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31