Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W 50 urzędach skarbowych powstało Centrum Obsługi podatnika

03-12-2015, 07:51

Pilotażowy program Centrów Obsługi podatników działa już od trzech miesięcy. Od 1 września br. w pięćdziesięciu urzędach skarbowych możemy składać dokumenty i korzystać z innych udogodnień, niezależnie od miejsca naszego zameldowania.

Koniec z rejonizacją

Dotychczas nie było możliwości, by załatwiać sprawy urzędowe w innej placówce skarbowej, niż tej, do której zostaliśmy przydzieleni. Rejonizacja powodowała, że osoby, które prowadziły biznes poza miejscem swojego zameldowania lub siedziby firmy, musiały niekiedy pokonywać spore ilości kilometrów, by załatwić swoje sprawy związane z fiskusem. Teraz w każdym z wyznaczonych 50 urzędów skarbowych na terenie całego kraju, będzie można skorzystać z usług Administracji Podatkowej bez względu na miejsce prowadzenia działalności.

Wyznaczeni pracownicy Centrów Obsługi przyjmują wnioski, deklaracje, podania, wydają zaświadczenia. Dokumenty, które złożymy w takim punkcie zostaną przesłane do „naszego” urzędu skarbowego, dokładnie tak, jakbyśmy składali je osobiście w naszej macierzystej placówce. Program wprowadzono pod hasłem „Wiele spraw w jednym miejscu”, co doskonale oddaje charakter tych zmian. Okazuje się bowiem, że w Centrum Obsługi załatwimy nie tylko sprawy związane z fiskusem.

centra obsługi

ZUS w urzędzie skarbowym

Nowością jest wprowadzenie możliwości załatwienia części spraw związanych z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz Służbą Celną. Dzięki takiemu rozwiązaniu, złożenie dokumentów rozliczeniowych czy zgłoszeniowych ZUS nie stanowi problemu, a zadeklarowanie zakupu samochodu z innego kraju Unii Europejskiej na formularzu AKC-U, nigdy nie było prostsze. Pracownicy są również przeszkoleni do udzielania informacji i porad w ograniczonym zakresie spraw związanych z wyżej wymienionymi instytucjami.

Na stanowiskach komputerowych, które zostały utworzone specjalnie na potrzeby działania Centrów Obsługi, możemy skorzystać z dostępu do portalu Ministerstwa Finansów, wprowadzić nowy wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, założyć zaufane konto na Platformie Usług Administracji Publicznej. Ta ostatnia jest internetową furtką do załatwiania urzędowych spraw przez sieć, warto więc udać się do urzędu w celu założenia na niej profilu. Pracownik sprawdzi naszą tożsamość i zatwierdzi nasze konto jako zaufane.

Indywidualne konsultacje z pracownikiem US

Asystent Podatnika to nowy pomysł, który został wprowadzony w życie również we wrześniu 2015 r. Każdy mikroprzedsiębiorca, który założył właśnie działalność gospodarczą lub nie prowadzi jej dłużej niż 18 miesięcy, może wystąpić do naczelnika swojego urzędu skarbowego z wnioskiem o przydzielenie takiego asystenta. Głównym zadaniem takiego pracownika, będzie informowanie przedsiębiorcy zarówno o jego obowiązkach, jak i przysługujących mu prawach oraz pomaganie w wypełnianiu deklaracji i wniosków. Asystent wytłumaczy również wątpliwości związane z obowiązującym prawem skarbowym, nie będzie jednak świadczył usług o charakterze doradztwa podatkowego. Od stycznia 2016 roku Asystenci Podatnika pojawią się we wszystkich urzędach skarbowych w kraju.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR