Ubiegły rok przyniósł wzrost popularności kanałów VoD w Polsce – przede wszystkim kluczowych graczy na rynku: Cda.pl i Netflixa. Coraz bardziej widoczna jest także multikanałowość konsumpcji tego typu kanałów. W ramach raportu Multiscreening 2018, eksperci przyjrzeli się bliżej rozwojowi VoD w Polsce.
Zgodnie z danymi z raportu największy udział internautów deklaruje korzystanie z Cda.pl (29%) oraz Netlixa (21%). Niewiele mniejszy udział mają Ipla.tv oraz Player.pl (po 20%). To co wyróżnia jednak Cda.pl i Netflixa, to bardzo wysokie wzrosty w porównaniu do zeszłego roku: + 11%. w przypadku Cda.pl i +16% w przypadku Netflixa. Wzrost zauważalny jest także w przypadku Showmaxa, który pod koniec stycznia wychodzi z Polskiego rynku – + 6% w porównaniu do roku 2017.
Internauci – w zależności od potrzeb – oglądają VoD na więcej niż jednym rodzaju urządzenia. Najbardziej multikanałowym serwisem jest Netflix: 5 na 10 internautów ogląda go na telewizorze, 6 na 10 na komputerze, a prawie 3 na 10 na smartfonach. Najbardziej telewizyjnym VoD jest Cyfrowy Polsat – oglądało go na telewizorze 75% użytkowników. Najbardziej komputerowym Zalukaj.com (na komputerze ogląda go 84% użytkowników), a najbardziej mobilnym nc + GO (na smartfonach ogląda go 35% użytkowników).
Showmax, choć jego wyniki są dalekie od liderów zestawienia, odnotował wzrost udziału użytkowników w stosunku do zeszłego roku. Ponadto otrzymał stosunkowo wysokie oceny od jego widzów, a w przypadku jakości streamingu załapał się nawet do pierwszej trójki najlepiej ocenianych VoD. Wyniki te, choć dawały nadzieję na dalszy rozwój serwisu, najwidoczniej okazały się niewystarczające do kontynuowania działalności firmy w Polsce.
Autor: Weronika Niżnik; źródło: IRCenter
|
|
|
|
|
|
|
|
Po | Wt | Śr | Czw | Pt | Sb | Nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
Serwisy specjalne: |