Vivid.pl - kłopoty ze zwrotem pieniędzy

18-11-2008, 16:03
Listy Czytelników

Do redakcji Dziennika Internautów nadeszło kolejne zgłoszenie dotyczące sklepu Vivid.pl, którego upadłość została ogłoszona na początku października. Otrzymanie zwrotu pieniędzy za niedostarczone towary nie jest bowiem tak prostą sprawą, jak się wcześniej wydawało.

- W telefonii Dialog dowiedziałem się, że poprzednie stanowisko właścicieli upadłego sklepu Vivid, tj. "pieniądze są zwracane klientom sukcesywnie, na pewno je Pan otrzyma", zdezaktualizowało się, a w tej chwili należy kontaktować się z syndykiem masy upadłościowej, p. Jackiem Filiksem - poinformował nas jeden z Czytelników, pytając o możliwość odzyskania pieniędzy za niedostarczone towary.

100% akcji sklepu Vivid.pl należało do Telefonii Dialog, jednostki zależnej KGHM Polska Miedź S.A., dlatego o skomentowanie zaistniałej sytuacji Dziennik Internautów poprosił Alicję Giedroyć, p.o. rzecznika prasowego Dialogu. Otrzymaliśmy następującą odpowiedź:

- Od momentu uprawomocnienia się upadłości spółki Vivid, Telefonia Dialog nie ma z nią formalnie i praktycznie nic wspólnego. Wszelkimi roszczeniami zajmuje się syndyk masy upadłościowej, a procedury z tym związane dość dokładnie wyjaśniliście Państwo w zamieszczonym na swoich łamach komentarzu prawnika. Przykro mi, ale po odpowiedzi na pytania internautów o zwrot pieniędzy w tej chwili należałoby się zwracać do Sądu Rejonowego dla m. st. Warszawy, X Wydział Gospodarczy ds. Upadłościowych i Naprawczych.

Jak to zrobić, tłumaczył już na łamach Dziennika Internautów Paweł Kowalski z kancelarii prawniczej Rachelski i Wspólnicy. Zgłoszenia wierzytelności dokonuje się na piśmie w dwóch egzemplarzach. Do pisma należy dołączyć oryginał lub notarialnie poświadczony odpis dokumentu uzasadniającego zgłoszenie. Konieczne jest także określenie wartości wierzytelności oraz przedstawienie dowodów stwierdzających jej istnienie.

- Najczęstszymi dowodami dokumentującymi fakt istnienia wierzytelności są wszelkiego rodzaju umowy zawierane z upadłym, zlecenia, zamówienia itp. W przypadku posiadania dokumentów księgowych potwierdzających istnienie wierzytelności, takich jak faktury VAT, rachunki, również należałoby je dołączyć do zgłoszenia wierzytelności - wyjaśnia Paweł Kowalski.

Kolejnym elementem, który powinien znaleźć się w treści zgłoszenia jest określenie kategorii, do jakiej wierzytelność ma być zaliczona - art. 342 prawa upadłościowego i naprawczego wprowadza cztery kategorie wierzytelności podlegających zaspokojeniu z funduszów masy upadłości (w tym przypadku w grę wchodzi kategoria trzecia).

Więcej można się dowiedzieć z artykułu pt. Vivid.pl - pieniądze za niedostarczone towary zostaną zwrócone. Zachęcamy Czytelników do podzielenia się własnymi doświadczeniami odnośnie zwrotu pieniędzy za produkty z tego sklepu internetowego.


Następny artykuł » zamknij

Zmiany w Symantec

Źródło: DI24.pl
UWAGA: UWAGA: Wybrane listy, przesłane do redakcji Dziennika Internautów, publikujemy, by umożliwić ich autorom dotarcie do szerszego grona odbiorców. Czytelnicy mogą podzielać zawarte w nich poglądy lub mieć odmienne zdanie - zachęcamy do wyrażania swoich opinii w komentarzach. Treści publikowanych listów mogą zawierać prywatne poglądy internautów, które nie odzwierciedlają poglądów redakcji DI. Listy prosimy kierować na adres: listy@di.com.pl
Tematy pokrewne:  

tag Vivid.pltag upadłośćtag Telefonia Dialog
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031