Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Użytkownikom iPhone nie zamazano zdjęć Street View

08-11-2010, 11:07

Google miała zamazać elementy zdjęć dostępnych w StreetView, ale użytkownicy iPadów i iPhone'ów odkryli, iż na ich urządzeniach zdjęcia nie były kompletnie zamazane. Rodzi to nowe pytania odnośnie tego, w jaki sposób Google traktuje zebrane materiały.

Hamburski pełnomocnik ds. ochrony danych powiedział dziennikarzom IDG News Service, że zamazywanie zdjęć Street View nie było efektywne dla użytkowników urządzeń iPad i iPhone. Firma Google zgodziła się z zastrzeżeniami urzędu i ma uporać się z problemem, zaciemniając zdjęcia. Jeśli tego nie zrobi, nie będzie mogła udostępniać Street View dla niemieckich miast (źródło: PC World, German Street View Error Lets IPhone Users See Hidden Images).

>>> Czytaj: UK: Google jednak złamała prawo

Usługa Street View, w ramach której Google udostępnia fotografie ulic, wzbudzały niewielki opór w Ameryce Północnej, ale Europejczycy wydają się mieć więcej zastrzeżeń co do metody zbierania i udostępniania zdjęć.

W Niemczech możliwe było zgłoszenie swojego domu do zamazania, zanim Street View wystartowała. W sumie ponad 244 tys. gospodarstw domowych z łącznej liczby blisko 8,5 mln zgłosiło żądania usunięcia wizerunków ich domów z usługi Google.

Problemy z zamazywaniem zdjęć spowodują pojawienie się nowych pytań. Google najwyraźniej nie usuwa materiałów źródłowych. Być może firma liczy na to, że z czasem ludzie będą wycofywać się z żądań zamazywania domów i wówczas wystarczy zastąpić zamazany obraz tym oryginalnym. Z drugiej strony oznacza to, że Google wciąż posiada zdjęcia domów, których właściciele tego sobie nie życzyli. Jest jasne, że w obecnym działaniu Google więcej jest troski o własne usługi niż o prywatność zwykłych ludzi. 

>>> Czytaj: Google przyznaje: Mamy całe maile


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: PC World



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING