Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Usługi IT - dlaczego warto skorzystać z helpdesku IT i obsługi informatycznej w firmie

18-09-2019, 12:59

Prowadzenie przedsiębiorstwa to skomplikowane i odpowiedzialne zajęcie. Cały czas dużo się dzieje i nieustannie trzeba pamiętać o całym mnóstwie spraw. A przecież każdy dodatkowy problem do rozwiązania odciąga uwagę od sedna działalności. Aby ułatwić sobie życie można zlecić wykonywanie części zadań niezbędnych dla funkcjonowania firmy podmiotowi zewnętrznemu. Takie rozwiązanie nazywamy outsourcingiem – z angielskiego "outside-resource-using" czyli wykorzystywanie zasobów zewnętrznych.

Ciągła zmienność i stała obecność coraz nowszych rozwiązań w sektorze IT sprawia, że szczególnie dużym zainteresowaniem cieszy się outsourcing w zakresie obsługi systemów informatycznych. Zlecenie opieki nad sprawami technicznymi zespołowi specjalistów daje dostęp do porad ekspertów, pozwala oszczędzić sobie nerwów i uniknąć niepotrzebnych kosztów. Przedstawiamy osiem dowodów na to, że outsourcing w IT się opłaca.

Po pierwsze: Oszczędność

Przedsiębiorstwa zajmujące się informatyczną obsługą firm same przechodzą przez trudny proces rekrutacji pracowników i budowania skutecznego w działaniu zespołu. Same również zajmują się ubezpieczeniem i administracją. Dzięki temu stawki, jakie pobierają za swoje usługi specjaliści z zewnętrznych podmiotów są niższe niż te, które trzeba by było płacić informatycy zatrudnieni w firmie na pełen etat. Poprawa wydajności pracy, którą umożliwia zewnętrzne prowadzenie spraw technicznych dodatkowo zwiększa zyski z wykorzystywania tej usługi.

Po drugie: Koniec problemów z personelem

Firma outsourcingowa bierze na siebie wszystkie problemy kadrowe, takie jak urlopy i zwolnienia chorobowe, zaś swoim klientom oferuje pakiet usług, które obowiązuje się zapewniać. Nawet jeżeli któryś z pracowników jest nieobecny, albo zmieni zajęcie, reszta zespołu z helpdesk IT pracującego dla zewnętrznego dostawcy usług czuwa nad systemami zarządzania Klienta. Dzięki temu nie odczuwa on żadnych przerw ani spowolnień w świadczonych usługach.

Po trzecie: Więcej cennego czasu

Informatycy pracujący dla zewnętrznych dostawców usług IT są specjalistami w swojej dziedzinie i mają duże doświadczenie w pracy z Klientami działającymi w różnych branżach. Bez problemu zorganizują systemy zarządzania najbardziej dopasowane do potrzeb przedsiębiorstwa, zwalniając jego właścicieli z organizacyjnego trudu. Dodatkowo, zoptymalizowane kanały organizacyjne zwiększają wydajność pracy w firmie, sprawiając, że oszczędność czasu staje się jeszcze większa.

Po czwarte: Najnowsze technologie zawsze pod ręką

Firmy outsourcingowe z branży informatycznej muszą stale trzymać rękę na pulsie rynku nowinek technologicznych. Dzięki temu świadcząc swoje usługi korzystają ze sprzętu najwyższej jakości, a tajniki jego obsługi znają jak własną kieszeń. Jako podmioty odpowiedzialne za przechowywanie danych klienta dbają też, by były one zawsze bezpieczne i dostępne do pracy.

Po piąte: Wszechstronne doświadczenie

Wobec popularności outsourcingu IT, świadczące go podmioty zaciekle ze sobą rywalizują, a ich powodzenie zależne jest od współpracy z informatykami mającymi za sobą lata udanej praktyki i obeznanymi w rozwiązywaniu nawet najbardziej nietypowych problemów. Przedsiębiorca decydujący się na oddanie obsługi elektronicznej strony swojej działalności w ręce specjalistów może być pewien, że poradzą sobie z każdą sytuacją.

Po szóste: Certyfikowana wiarygodność

Zdolności informatyka mogą zostać potwierdzone stosownym certyfikatem, takim jak Cisco Certified Network Associate czy Microsoft Certified IT Professional. Taki dokument świadczy o najwyższych kompetencjach specjalisty, ale znacznie podwyższa cenę, jaką trzeba zapłacić za jego usługi, często sprawiając, że skorzystanie z nich jest poza zasięgiem małych firm. Dzięki outsourcingowi IT nawet małe przedsiębiorstwa mogą mieć dostęp do wiedzy i umiejętności certyfikowanych techników.

Po siódme: Brak obaw o awarię

Przedsiębiorstwa zajmujące się dostarczaniem usług IT biorą na siebie utrzymanie architektury informatycznej. Pracujący dla nich specjaliści wykorzystują systemy awaryjne, zapasowe kopie danych oraz strategie szybkiego reagowania na wypadek problemów technicznych. Wszystko to pozwala Klientom decydującym się na outsourcing nie zaprzątać sobie głowy możliwością wystąpienia uciążliwych awarii.

Po ósme: Elastyczna oferta

Każda umowa o świadczenie usług outsourcingowych zawierana jest indywidualnie. Dzięki temu każdy Klient może wybrać taki pakiet usług, który będzie najbardziej odpowiadał potrzebom jego firmy, zapewniając sobie wsparcie techniczne w interesującym go zakresie i nie przepłacając ani złotówki.

Zalety korzystania z outsourcingu w IT można mnożyć i wymieniać dalej. Osiem przedstawionych powyżej korzyści wystarczy by zobrazować powody, dla których korzystanie z tego typu usług to rozwiązanie, na które decyduje się coraz więcej przedsiębiorców. Każdy z Klientów, którzy zdecydowali się powierzyć informatyczną stronę działalności swojego przedsiębiorstwa w ręce specjalistów z pewnością mógłby dopisać własne spostrzeżenia do tej listy. Dołącz do nich – sprawdź ofertę na usługi IT w formie outsourcingu!

Sprawdź pełen zakres usługi jakie oferuja kompleksowa obsługa informatyczna z firmą informatyczną Ravnet.

RavNet Sp. z o.o.

ul. Modlińska 175A

03-186 Warszawa

tel.: 22 869 75 15

https://www.ravnet.pl/

email: biuro@ravnet.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *              





Ostatnie artykuły:



fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. Freepik