Uregulowano teleporady medyczne

19-08-2020, 17:04

14 sierpnia wiceminister zdrowia Waldemar Kraska podpisał rozporządzenie w sprawie standardu udzielania teleporady. W paragrafie 3 pkt. 5 znalazł się przepis zobowiązujący przychodnie do poinformowania na stronie internetowej lub w trakcie rozmowy z pacjentem, że możliwe jest skorzystanie z wizyty osobistej, gdy teleporada nie wystarczy.

Przychodnie mają 60 dni na dostosowanie się do przewidzianych w rozporządzeniu przepisów. Są zobowiązane do poinformowania pacjenta, że możliwa jest wizyta osobista, jeśli teleporada okaże się niewystarczająca.

Przepisy nie są jednoznaczne, jeśli chodzi o kwestie dostępności wizyty osobistej. „Z jednej strony mowa o konieczności uwzględnienia prawa pacjenta do zgłoszenia w trakcie teleporady woli osobistego kontaktu z właściwym personelem medycznym, a z drugiej strony jednoznaczne sformułowanie, że to przychodnia ustala czy teleporada jest wystarczająca. To niekorzystne dla pacjenta, bo pozostawia zbyt duże pole manewru lekarza czy pielęgniarki” - uważa Jolanta Budzowska, radca prawny.

Eksperci zauważają również, że przepisy rozporządzenia określają, iż powinien zostać wskazany termin teleporady, natomiast brak jest zapisu, że lekarz powinien skontaktować się z pacjentem w określonej godzinie.

Źródło:

Prawo.pl: Minister uregulował teleporady medyczne, ale mniej korzystnie



Źródło: Artykuł na podstawie informacji prasowej lub przedruk z możliwymi skrótami. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść.
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy