UPC Polska nadal zyskuje klientów

27-02-2012, 22:57

Łącznie z przejętą firmą Aster na koniec 2011 r. UPC Polska miało prawie 1,5 mln klientów, a wzrost w liczbie sprzedanych usług netto wyniósł 48 700.

Rok 2011 przyniósł dalszy wzrost liczby sprzedanych usług cyfrowych, co było efektem zarówno wzrostu organicznego, jak i akwizycji firmy Aster, która została przez UPC Polska sfinalizowana 16 września 2011 r. Na koniec czwartego kwartału UPC i Aster miały łącznie: 727 300 klientów telewizji analogowej, 626 100 telewizji cyfrowej, 775 800 internetu i 365 200 telefonii.

Wzrost liczby klientów telewizji cyfrowej o 41 500 w porównaniu do poprzedniego kwartału ma potwierdzać, że dla liczniejszej grupy odbiorców istotna staje się przede wszystkim cyfrowa jakość, interaktywność oraz większy wybór usług. Dotychczasowi klienci usługi telewizji analogowej także coraz chętniej wybierają telewizję cyfrową, na skutek czego liczba klientów korzystających z telewizji analogowej sukcesywnie maleje. Ogółem liczba klientów usługi telewizyjnej nieznacznie spadła w ostatnim kwartale 2011 z 1 359 400 do 1 353 400.

Czytaj też: UPC: 775 tys. kary za nieujawnienie informacji

Wzrost liczby abonentów internetu o 25 600 w IV kwartale ma być efektem inwestycji w sieć i konkurencyjnej oferty o najlepszej na rynku relacji ceny do prędkości. Na koniec 2011 roku UPC Polska zmodernizowało bowiem 85% sieci do standardu DOCSIS 3.0, co oznacza możliwość oferowania ultraszybkiego internetu o prędkości do 150 Mb/s dla ponad 2,1 mln gospodarstwach domowych. W czwartym kwartale wzrost o 29 100 abonentów odnotowała także usługa telefoniczna.

UPC informuje też, że 2011 rok przyniósł znaczące wzrosty w liczbie lojalnych klientów, którzy zdecydowali się na podpisanie umowy na więcej niż jedną usługę. Na koniec czwartego kwartału z pakietów dwóch lub trzech usług korzystało 48% abonentów.

W 2012 roku UPC planuje kontynuować realizację strategii rozwoju obejmującej inwestycje w innowacje oraz unowocześnianie sieci, stymulując tym samym konkurencję infrastrukturalną. Priorytetem ma być również zakończenie integracji spółek, co oznaczać będzie możliwość oferowania takich samych pakietów usług wszystkim klientom.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.