UOKiK interweniuje w sprawie Cyfrowego Polsatu i transmisji z Euro 2016

22-06-2016, 15:03

Cyfrowy Polsat oferuje transmisje z meczów mistrzostw, ale ich jakość jest niska lub zdarzają się przerwy. UOKiK spytał już operatora, czy będą rekompensaty dla konsumentów. Urząd zadał też inne pytania i nie wyklucza wszczęcia postępowania prowadzącego do kar finansowych.

Wspominaliśmy już w Dzienniku Internautów, że do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wpływają skargi na działania Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat w związku z transmisjami rozgrywek piłkarskich UEFA EURO 2016.

Skargi dotyczą zwłaszcza telewizji internetowej IPLA. Cyfrowy Polsat oferuje możliwość wykupienia dostępu do dwóch kanałów oferujących wszystkie mecze mistrzostw w jakości HD. Niestety według konsumentów transmisja jest świadczona w niższej rozdzielczości lub bywa wielokrotnie przerywana. Widzowie skarżą się, że spółka nie odpowiada na reklamacje zgłaszane za pomocą infolinii lub drogą elektroniczną.

UOKiK pyta i nie wyklucza postępowania

UOKiK już oficjalnie poinformował, że spytał Cyfrowy Polsat o to, czy operator ma zamiar zrekompensować niewłaściwe świadczenie usług. Zdaniem UOKiK-u operator powinien przynajmniej zwrócić opłaty poniesione przez konsumentów. 

Kibice
fot. George M. Groutas (lic. CC)

UOKiK otrzymał również sygnały, że Cyfrowy Polsat mógł usunąć z listy ogólnodostępnych programów dwa niemieckojęzyczne kanały - ZDF i Das Erste, które oferowały transmisję meczów turnieju UEFA EURO 2016. Oba kanały są nadawane w sygnale wolnym i mogą być odbierane bezpłatnie przez każdą osobę posiadającą stosowny odbiornik. Urząd sprawdza też, czy Cyfrowy Polsat wprowadzał konsumentów w błąd informując, że posiadanie pełnej oferty kanałów sportowych Cyfrowego Polsatu oznaczać będzie bezpłatny dostęp do transmisji wszystkich meczów Mistrzostw Europy.

Urząd zwrócił się też z pytaniem do Telewizji Polsat chcąc poznać m.in. sposób kalkulacji opłat żądanych od miast, które chciały zaoferować mieszkańcom oglądanie transmisji w strefach kibica.

Po otrzymaniu wyjaśnień UOKiK zdecyduje o dalszych działaniach wobec spółki. Jeżeli okaże się, że mogło dojść do stosowania praktyk niezgodnych z prawem Urząd może wszcząć postepowanie wyjaśniające, a następnie postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów lub praktyk ograniczających konkurencję. Te postępowania mogą się zakończyć karą finansową w maksymalnej wysokości 10 proc. rocznego obrotu. 

Cyfrowy Polsat, piłka nożna i UOKiK? To już było

Nie jest to pierwszy raz gdy UOKiK interweniuje w interesie konsumentów-kibiców. W roku 2013 urząd ukarał 12 firm za zmowę dotyczącą meczów reprezentacji Polski, które były dostępne do oglądania w systemie pay-per-view. Inicjatorem zmowy miał być... Cyfrowy Polsat. Spółka miała też zdecydować o formie sprzedaży transmisji, czego dowodem był e-mail wysłany przez przedstawiciela Cyfrowego Polsatu do Sportfive. 


  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031