UKE już korzysta z Jabbera

07-12-2009, 08:25

Od piątku można się kontaktować z Urzędem Komunikacji Elektronicznej (UKE) przez wszystkie komunikatory wspierające protokół XMPP/Jabber. W tej chwili funkcja udostępniona jest testowo.

W sieci Jabber UKE posługuje się identyfikatorem cik@jabber.uke.gov.pl.

Powyższy adres jest jednocześnie adresem bota, dzięki któremu użytkownicy mogą otrzymywać bezpośrednio na swoje komunikatory informacje dotyczące poradnictwa konsumenckiego z zakresu rynku telekomunikacyjnego, jak i pracy Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Wystarczy wpisać jedną z komend z listy dostępnej po wysłaniu wiadomości o treści "pomoc".

Przedstawiciele UKE twierdzą, że przejście na Jabbera ma na celu dotarcie do jak największego grona konsumentów oraz "zwiększanie świadomości o prawach przysługujących użytkownikom usług telekomunikacyjnych". Warto bowiem pamiętać, że zastosowanie protokołu XMPP daje możliwość korzystania z różnych komunikatorów obsługujących ten standard. Nie uzależnia urzędu i konsumentów od konkretnego oprogramowania.

Nowy pomysł UKE powstał w wyniku współpracy z autorami Teabota, uczniami Maciejem Nowakiem i Mateuszem Świszczem pracującymi pod opieką pana Dominika Kozaczko, nauczyciela informatyki w V LO w Bielsku-Białej. Warto dodać, że UKE wykorzysta Jabbera także w komunikacji wewnętrznej. Więcej na ten temat można przeczytać w DI.

>>> Czytaj: Jak uczniowie przekonali UKE do Jabbera


Źródło: UKE
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Wrzesień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930