Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Ujednolicona bankowość elektroniczna w BGŻ BNP Paribas

07-11-2016, 16:25

Podczas listopadowego, długiego weekendu (10-14.XI.2016 r.) Bank BGŻ BNP Paribas ujednolici systemy informatyczne. Dotychczasowa bankowość elektroniczna eBGŻ zostanie zastąpiona systemem Pl@net, który umożliwi m.in. dostęp do aplikacji mobilnej wszystkim klientom.

Numery rachunków bankowych pozostają bez zmian, a karty płatnicze nadal będą aktywne (zgodnie z datą ważności). Na czas niezbędnych prac technicznych ograniczony będzie dostęp do niektórych usług, w szczególności bankowości elektronicznej.

Transakcje kartami płatniczymi – zarówno płatności w sklepach, jak i wypłaty z bankomatów – będą obsługiwane na bieżąco.

Migracja danych jest finałem fuzji operacyjnej, czyli scalenia i ujednolicenia obsługi połączonych wcześniej Banków BGŻ i BNP Paribas Banku Polska. To złożony proces, który Bank realizuje od kilkunastu miesięcy. Dzięki wprowadzonym zmianom Bank uprości i całkowicie ujednolici obsługę wszystkich klientów.  

Zmiana systemów pozwoli również na wprowadzenie nowych rozwiązań, takich jak np. szybki przelew czy możliwość zainstalowania przyjaznej aplikacji mobilnej.

Ważne dla klientów:

  • Oddziały Banku: w czwartek 10 listopada 2016 oddziały Banku BGŻ BNP Paribas zostaną zamknięte wcześniej, o godz. 14.00.
  • Bankowość elektroniczna (eBGŻ) i telefoniczna (teleBGŻ) 10 listopada 2016 o godzinie 18.00 zostanie całkowicie wyłączona i docelowo zastąpiona systemem Pl@net. Przelewy najlepiej zrealizować do 9 listopada.
  • Bankowość mobilna: obsługa eBGŻ Lite zostanie wyłączona 10 listopada i 14 listopada zastąpiona aplikacją Mobile Pl@net (do pobrania bezpłatnie z Google Play lub App Store).
  • Podczas długiego weekendu nie będzie możliwości sprawdzenia w bankomatach salda uwzględniającego transakcje zawarte w trakcie weekendu migracyjnego.
  • Ograniczona będzie funkcjonalność infolinii - klient nie zrealizuje operacji na rachunku, ale w razie potrzeby może zablokować kartę i uzyskać też informację o ofercie.
  • Płatności kartą będą w pełni dostępne (zarówno w zakresie transakcji bezgotówkowych, jak i wypłat z bankomatów) – klienci mają zapewniony dostęp do gotówki.

Bank uruchomił dodatkową infolinię 22 548 29 35, gdzie udzielane są odpowiedzi na pytania związane z łączeniem systemów. Podczas weekendu 10-14 listopada oraz tuż po nim wzmocniona zostanie również obsada centrum telefonicznego, dostępnego pod standardowym numerem 801 321 123 lub +48 22 566 99 99 (dla połączeń z zagranicy) – koszt połączenia wg stawek operatora.

Uwaga!

Podczas takich procesów bardzo często aktywizują się przestępcy, którzy chcą wykorzystać zamieszanie i niewiedzę klientów. Istnieje ryzyko, że pojawią się próby wyłudzania danych. W związku z tym radzimy zachować ostrożność i nie reagować np. na e-maile czy SMS-y, zachęcające m.in. do podawania danych logowania do systemów bankowych. Bank nigdy nie wysyła do klientów korespondencji elektronicznej, w której prosi o podanie danych potrzebnych do logowania czy przekazywania haseł autoryzacyjnych do transakcji.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *