TV: Styczeń pod hasłem ustawy refundacyjnej i ACTA

komunikat prasowy 28-02-2012, 13:28

Początek roku w serwisach informacyjnych zdominowały tematy społeczne. Z analizy przekazu głównych wydań telewizyjnych dzienników wynika, że najbardziej medialne były ustawa refundacyjna oraz umowa ACTA - podała w raporcie Cztery Stacje agencja informacyjna PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Na temat sytuacji w służbie zdrowia opublikowano łącznie aż 81 reportaży. Protesty lekarzy, aptekarzy i reakcje pacjentów aż 17 razy były w styczniu tematem numer jeden serwisów. Najwięcej miejsca ustawie refundacyjnej poświęciły stacje niekomercyjne – Panorama (25 reportaży) i Wiadomości (21). Blisko 30 mniej materiałów dotyczyło w analizowanym okresie umowy ACTA, a temat ten emitowany był jako najważniejszy news wydań aż 18 razy.

Najpopularniejsze tematy reportaży w głównych wydaniach dzienników

W Wiadomościach najwięcej o Donaldzie Tusku i rządzie

Aż 255 razy premier i ministrowie byli obecni w analizowanym okresie w głównych wydaniach dziennika TVP 1. Łącznie w czterech stacjach ich wypowiedzi stanowiły blisko 30 proc. wszystkich wystąpień polityków. Prezydent oraz pracownicy jego kancelarii pojawiali się zdecydowanie rzadziej (4 proc. przekazu).

Prym w reportażach wiodła Panorama

30 proc. styczniowego przekazu wyemitował serwis TVP 2. Przewagę nad pozostałymi serwisami Panorama uzyskała dzięki emisji aż 373 reportaży. Po 5 proc. mniej zaprezentowały Wiadomości i Wydarzenia.

Fakty – absolutnym liderem humoru

Serwis TVN wygenerował aż 81 proc. uznanego za ironiczny przekazu czterech stacji. Autorem większości humorystycznych komentarzy był Maciej Mazur (10), o połowę mniej miał na swoim koncie w styczniu Paweł Abramowicz. Rzadziej żartowali dziennikarze Wydarzeń Polsatu (9 proc.). Stacje niekomercyjne okazały się najbardziej zachowawcze – Panorama i Wiadomości odnotowały po 5 proc. takich wypowiedzi.

Wydarzenia najczęściej zaliczały wpadki

Ponad 60 proc. wszystkich odnotowanych w styczniu pomyłek należało do serwisu Polsatu. Dziennik nie ustrzegł się również błędów merytorycznych - posła Kopycińskiego uznano za przedstawiciela SLD (a nie Ruchu Palikota), rzecznika PSL podpisano jako rzecznika SLD, a nazwisko Przybył podano błędnie jako Przybysz. Żadnej wpadki merytorycznej nie odnotowały Fakty, Panorama ustrzegła się uchybień technicznych, a Fakty i Panorama pozbawione były błędów językowych.

Pełny raport Cztery Stacje (plik PDF, 21 stron) dostępny jest na stronie agencji PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Wszystko o ACTA w DI


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy