Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Turyści szukają informacji w sieci

07-01-2009, 08:20

Internet jest dla wielu turystów pierwszym źródłem informacji, dlatego biura podróży powinny zadbać o swój wizerunek w sieci. Najczęściej osoby odwiedzające ich strony będą chciały wyjechać do innego kraju w Europie – wynika z raportu firmy Gemius.

Raport Gemius SA "Turystyka wśród internautów" prezentuje wyniki 3 projektów badawczych. Objęły one podróże internautów w ciągu ostatniego półrocza, stopień znajomości linii lotniczych i biur oraz popularność polskich stron internetowych poświęconych turystyce.

Raport ukazuje internet jako bardzo ważne źródło informacji turystycznej. Ponad połowa (58%) internautów planujących wyjazd z biurem podróży wskazała informacje z sieci jako najczęściej wykorzystywane podczas planowania wyjazdu. Kolejnym ważnym źródłem informacji są znajomi i rodzina, ale jest to źródło istotne dla co trzeciego internauty.

Osoby poszukujące informacji za pomocą internetu, wykorzystywały w tym celu przede wszystkim strony biur podróży (65%), wyszukiwarki (53%) i portale turystyczne (47%).

Źródła informacji podczas planowania wyjazdu
fot. Gemius - Źródła informacji podczas planowania wyjazdu

Europa to najczęściej wskazywany kierunek podróży. 56% internautów planujący wyjazd z biurem podróży w ciągu najbliższego półrocza zamierza odwiedzić jeden z krajów Starego Kontynentu. Jedynie co siódmy (14%) planuje wykupić wycieczkę krajową.

Wśród kierunków europejskich największą popularnością cieszą się takie państwa, jak: Włochy, Hiszpania, Grecja, Chorwacja oraz Austria. Wśród wyjazdów planowanych w obrębie Polski największą popularnością cieszą się województwa podkarpackie, zachodniopomorskie i małopolskie.

Prawie 2/3 badanych zamierza wydać na planowany wyjazd z biurem podróży od 1 tys. zł do 4 tys. zł w przeliczeniu na jedną dorosłą osobę. W przypadku wyjazdów krajowych i europejskich zdecydowana większość osób korzystających z sieci planuje przeznaczyć na ten cel do 2 tys. zł, zaś w przypadku wyjazdów poza Europę ponad 2 tys. zł na osobę.

Cele wyjazdów internautów
fot. Gemius - Cele wyjazdów internautów

Sezon wiosenno-letni to najpopularniejszy okres urlopowy – 41% internautów planujących wyjazd z biurem podróży w ciągu najbliższych 6 miesięcy zamierza wypocząć właśnie w tym okresie. Nieznacznie mniejsza liczba respondentów (36%) ma zamiar wyjechać w sezonie jesienno-zimowym. Podróż w obu sezonach planuje co szósty badany (16%).

Zwiedzanie będzie celem wyjazdu prawie połowy internautów planujących wyjazd z biurem podróży w ciągu najbliższego półrocza. Co trzeci respondent ma zamiar przede wszystkim wypoczywać, zaś co ósmy planuje jeździć na nartach.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Gemius



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag turystykatag internaucitag Gemiustag badania