Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Trzech na pięciu internautów płaciło za treści z sieci

31-12-2010, 11:00

Płacenie za pobieranie treści z sieci nie jest internautom całkowicie obce, przynajmniej w USA - wynika z badania Pew Internet & American Life Project. Dziś internauci są w stanie wydać 10 dolarów miesięcznie na treści z sieci.

Zazwyczaj internet uznawany jest za medium, w którym dostajemy coś za nic. Coraz częściej mówi się jednak o potrzebie wprowadzania opłat, nowych modeli biznesowych itd. Z ostatniego badania Pew Internet & American Life Project wynika, że płacenie za treści z sieci nie jest całkowicie obce internautom.

W ramach wspomnianych badań przeprowadzono wywiady z 755 użytkownikami internetu, w okresie od 1 października do 1 listopada 2010. Okazało się, że 65% badanych zapłaciło za pobranie z internetu jakichś treści. Mogło chodzić o bardzo różne treści, od muzyki w formacie cyfrowym począwszy, na dostępie do serwisów informacyjnych skończywszy.

Badania wykazały, że:

  • 33% internautów płaciło za muzykę w formacie cyfrowym,
  • 33% płaciło za oprogramowanie,
  • 21% za aplikacje dla telefonów lub tabletów,
  • 19% za gry,
  • 18% za cyfrowe wydania magazynów i gazet,
  • 16% za filmy, klipy wideo i programy telewizyjne,
  • 15% za dzwonki,
  • 12% za fotografie,
  • 11% za dostęp do dodatkowych materiałów na stronach WWW,
  • 10% za e-booki,
  • 7% za podcasty,
  • 5% za narzędzia lub materiały do wykorzystania w grach komputerowych,
  • 5% za kody do gier komputerowych,
  • 5% za dostęp do konkretnych stron, takich jak serwisy randkowe,
  • 2% za dostęp do materiałów pornograficznych,
  • 6% za dostęp do treści niewymienionych powyżej.

Prawie połowa (46%) internautów płacących za dostęp zakupiła tylko jeden lub dwa z rodzajów treści wymienionych powyżej. 16% zadeklarowało, że zapłaciło za 6 lub więcej rodzajów treści.

>>> Czytaj: Brytyjski Daily Telegraph bierze przykład z Murdocha

Średni wydatek tych, którzy płacili wyniósł 47 USD miesięcznie za materiały udostępnione w ramach abonamentów (średnia 12 USD miesięcznie) i dostęp do indywidualnych plików (średnia 22 USD miesięcznie). Średnia ta była jednak zawyżona przez osoby płacące najwięcej. Najczęściej internauci byli w stanie wydawać ok. 10 USD miesięcznie za dostęp do treści.

Jeśli chodzi o preferowane metody dostępu do treści, to okazało się, że 23% internautów preferuje usługi abonamentowe. 16% woli płacić za pobranie pojedynczych plików, a 8% za dostęp do mediów strumieniowych. Większość internautów (66%) korzystało z tylko jednej formy dostępu do treści.

Obecnie najwięcej emocji wzbudza płatny dostęp do informacji i w tym kontekście omawiane badania dały ciekawy wynik. 18% internautów w USA płaci za dostęp do magazynów i gazet. To lepiej niż sugerowały wcześniej badania firmy Outsell, ale znacznie gorzej niż przewidziano w badaniach Boston Consulting Group (BCG).

Wyniki omawianych w tym tekście badań każą myśleć o płatnym dostępie do informacji raczej jak o eksperymencie niż pewnym sposobie na biznes. 18% płacących to mało, a wcześniejsze badania Pew Internet oraz PEJ wykazały, że 82% internautów zrezygnuje ze swojej ulubionej strony z informacjami, jeśli ta wprowadzi opłaty za dostęp.

>>> Czytaj: Internauci nie chcą opłat, w reklamy nie klikają


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Skype nielegalny w Chinach