Trusted Shops wchodzi do Polski. Zaufanie do sklepów wzrośnie?

01-10-2010, 19:02

Europejska marka Trusted Shops gwarantująca bezpieczne zakupy w internecie wchodzi do Polski. Na współpracy mają zyskać nie tylko klienci, ale także właściciele sklepów internetowych.

Sonda
Boisz się kupować za pośrednictwem internetu?
  • Tak
  • Nie
  • Nie, jeśli sklep posiada certyfikaty
  • Nie kupuję w sklepach internetowych
wyniki  komentarze

Trusted Shops jest europejskim znakiem jakości wydawanym sklepom internetowym już od 1999 roku. Daje on klientom Gwarancję Zwrotu Pieniędzy w przypadku jakichkolwiek uchybień po stronie sklepów. W Europie już ponad 8000 internetowych sprzedawców jest objętych certyfikatem Trusted Shops, który świadczy o spełnieniu przez sklep ponad 100 kryteriów niezawodności.

- Aż 64,1% klientów internetowych podaje brak zaufania do sklepu jako powód rezygnacji z zakupów w internecie. Na tę potrzebę poczucia bezpieczeństwa w czasie transakcji odpowiada właśnie Znak Jakości Trusted Shops – tłumaczy Jean-Marc Nöel, założyciel i prezes Trusted Shops GmbH.

>> Czytaj też: Najczęściej kupujemy w internecie u sprawdzonych sprzedawców

W Polsce działa już Program Ochrony Kupujących Ceneo. Najważniejszym punktem programu jest wypłacanie rekompensat użytkownikom, którzy nie otrzymali zakupionego towaru bądź otrzymali towar niezgodny z zamówieniem. W przypadku salonów Komputronik gwarancja obejmuje 10 tys. zł.

W przeciwieństwie do innych programów ochrony kupującego obecnych w Polsce w przypadku Trusted Shops nie ma żadnych ograniczeń co do kwot - tłumaczy Magdalena Górak z Trusted Shops.

Znak bezpieczeństwa zakupów - Trusted Shops
fot. - Znak bezpieczeństwa zakupów - Trusted Shops
Klienci dokonujący zakupów w sklepie objętym certyfikatem mają zapewnione całkowite bezpieczeństwo finansowe dzięki gwarancji zwrotu pieniędzy. Mogą też liczyć na wsparcie zespołu Trusted Shops w procesie rozstrzygania sporów ze sklepem – chociażby w przypadku braku dostawy lub jej opóźnienia.

- Sprzedawcy internetowi korzystają z przynależności do programu na równi z klientami. Jak dowodzą badania przeprowadzone wśród sklepów ze Znakiem Jakości Trusted Shops, ich właściciele mogą liczyć na częstsze o średnio 9,8% umowy kupna, wyższą o około 2,7% wartość koszyka, właśnie dlatego, że poczucie bezpieczeństwa finansowego zdecydowanie zwiększa chęć zakupu – komentuje Piotr Jarosz, Country Manager Trusted Shops na Polskę.

>> Czytaj też: Zakupy w sieci na raty - Dotpay Erata

Wejście marki Trusted Shops na rynek polski jest elementem szerszej, międzynarodowej strategii ekspansji na rynkach europejskich. Obecnie marka Trusted Shops z powodzeniem funkcjonuje już w takich krajach, jak Niemcy, Szwajcaria, Austria, Francja i Wielka Brytania. Kolejnym krokiem w planach marki jest wejście na rynki hiszpański i holenderski.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy