Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

TP tworzy Kodeks Etyki Internetu

04-12-2008, 11:14

Największy telekom w naszym kraju chce opracować dokument, który przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa w internecie, zwalczania nielegalnych treści takich, jak pornografia dziecięca i przekazów nawołujących do nienawiści. TP zaproponowała współpracę nad kodeksem blisko 60 innym instytucjom.

Inicjatywa Grupy TP przewiduje, że firmy oferujące usługi dostępu do internetu, transmisji danych lub hostingu wspólnie z organizacjami administracji publicznej oraz instytucjami pozarządowymi wypracują szybkie i skuteczne procedury walki z nielegalnymi treściami oraz zachowaniami w internecie.

Następnie organizacje zaangażowane w projekt dobrowolnie zobowiążą się do przestrzegania ustanowionego standardu. Utworzenie Kodeksu Etyki Internetu nawiązuje do prowadzonych już działań Grupy TP, a także innych podmiotów, w szczególności Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania, w zakresie poprawy bezpieczeństwa w telekomunikacji.

We wrześniu br. TP rozpoczęła własną kampanię edukacyjną "Bezpieczne Media". Firma wydała bezpłatny poradnik dla rodziców, który w przystępny sposób wyjaśnia, jak zapewnić dziecku bezpieczeństwo podczas korzystania z internetu i telefonu lub oglądania telewizji. Poradnik, będący także swoistą reklamą usług TP, jest dostępny w salonach TP w całym kraju oraz na stronach TP.

Ponadto TP przypomina, że w jej strukturach działa specjalny zespół informatyczny, którego zadaniem jest podnoszenie poziomu bezpieczeństwa infrastruktury i komunikowania się społeczności internetowej TP.

TP nie jest jedynym operatorem, który prowadzi działania edukacyjne na rzecz bezpieczeństwa. Ciekawą akcję pod hasłem "Moja pierwsza komórka" zorganizował operator Centernet, który w przeciwieństwie do TP nie wykorzystuje kampanii do reklamy. Akcja wkroczyła już do szkół.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *