Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Towary z e-sklepów docierają szybciej

10-02-2009, 12:35

Liczba użytkowników przeciętnego e-sklepu wzrosła o 3 tys., zaś kurier dociera do nas o jeden dzień szybciej w stosunku do roku 2007. Handel w internecie ma się więc coraz lepiej - wynika z raportu IAI-Systems podsumowującego rok 2008.

Firma IAI-Systems porównała grupy sklepów pod względem tych samych parametrów, w ściśle określonych ramach czasowych. Do badania wybrano e-sklepy, które bez przerwy prowadzili sprzedaż od stycznia 2007 roku do grudnia 2008.

Obroty – olbrzymi wzrost w 2008 roku

Obroty firm w 2008 roku
fot. - Obroty firm w 2008 roku
76% firm objętych badaniem w 2008 roku zanotowało wzrost przychodów o 80% w porównaniu z rokiem 2007. Spadki obrotów dotknęły 24% firm.

Porównując obroty od grudnia 2008 do grudnia 2007 roku, zauważono, że dynamika wzrostu przychodów jest niższa i wynosi 65%. Tak więc źródło olbrzymiego wzrostu sprzedaży w 2008 roku nie leży w szczytowym dla handlu okresie przedświątecznym.

Kwartalny wzrost przychodów

Przychody kwartalne w 2008 roku
fot. - Przychody kwartalne w 2008 roku
Najszybciej obroty sklepów rosły w pierwszym i drugim kwartale. Dynamikę tę prezentuje zamieszczony obok wykres, pokazujący, o ile procent rosły przychody w poszczególnych kwartałach 2008 roku w odniesieniu do 2007 roku.

50% wzrost średniej wartości zamówienia

Liczba składanych zamówień
fot. - Liczba składanych zamówień
W 2008 roku złożono o 21% więcej zamówień niż w roku poprzednim. Dynamika przyrostu ilości zamówień jest więc znacznie mniejsza niż w przypadku obrotów. Wynika z tego, że średnia wartość zamówienia musiała być większa. Faktycznie, wzrosła o 48% - z 181,34 złotych w 2007 roku do 269,15 złotych w 2008.

Na podstawie kwartalnych przychodów oraz poniższych danych o średniej wielkości zamówienia widać, że handel internetowy uległ dynamicznemu rozwojowi na przestrzeni badanych lat.

Czas realizacji zamówień

Czas realizacji zamówienia (w dniach)
fot. - Czas realizacji zamówienia (w dniach)
O 13% spadł średni czas realizacji zamówienia liczony w dniach od złożenia zamówienia do przekazania paczki kurierowi. W 2007 roku wynosił on 6,15 dnia, a w 2008 - 5,13.

Ciekawostką jest fakt, że w 2008 roku średni czas realizacji zamówienia był stały przez cały rok. Ponadto w 2008 roku niezauważalne jest wydłużenie czasu realizacji przesyłek w bożonarodzeniowym szczycie. Można stąd wyciągnąć wniosek, że sprzedający w internecie z każdym rokiem poprawiają swoje procedury i coraz lepiej są przygotowani na gorące okresy.

Odwiedziny – średni wzrost o 18%

Wzrost unikalnych użytowników
fot. - Wzrost unikalnych użytowników
Przeciętny sklep internetowy odwiedziło w 2008 roku średnio o 18% unikalnych użytkowników więcej niż w 2007 roku. Oznacza to, że badanym sklepom średnio przybyło prawie 3200 nowych gości miesięcznie. Średnia ilość UU wzrosła z 17974,73 w 2007 roku do 21157,44 w 2008.

Średnia wartość zamówienia w kwartałach

Wartość zamówienia w kwartałach
fot. - Wartość zamówienia w kwartałach
Średnia ilość towarów kupowanych w jednym zamówieniu w 2008 roku wzrosła o 23% i wyniosła 3,46 wobec 2,8 towaru w 2007 roku. Mediana wzrosła niewiele, bo z 2 do 2,1 towaru na zamówienie. Oznacza to, że w połowie paczek były co najmniej 2 towary. Różnicę we wzrostach można tłumaczyć pojawieniem się małej grupy sklepów, które w jednym zamówieniu zaczęły sprzedawać znacznie więcej towarów. Tej grupy należy upatrywać w branżach, gdzie towary są stosunkowo tanie i kupuje się ich wiele, np: drogerie, ASG, artykuły dla zwierząt lub część artykułów biurowych.

W 53% sklepów wzrosła średnia wartość zamówienia, w 33% ta wartość spadła, a w 14% przypadków pozostała praktycznie bez zmian.

W sumie 76% firm zanotowało zwiększenie ilości składanych zamówień, z czego 31% może się pochwalić wzrostem co najmniej dwukrotnym. 24% badanych firm odnotowało spadek ilości zamówień.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: IAI-Shop



Ostatnie artykuły:





fot. Freepik




fot. Freepik



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag przychodytag IAI-Systemtag e-commercetag badania