Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

To przejęcie zatrzęsło światem mediów. HuffPo czekają wielkie zmiany

Forsal.pl 14-02-2011, 09:08

Przejęcie portalu Arianny Huffington jest z pewnością jednym z najważniejszych wydarzeń na medialnym rynku w tym roku. Może się jednak okazać wielką porażką dla internetowego giganta AOL.

Trzeba uszanować opanowanie Arianny Huffington, która w CNBC opowiadała o przejęciu jej dziennikarskiego portalu Huffington Post przez AOL za 315 mln dol. Jestem absolutnie przekonana, że ci, którzy zdecydowali się na akcje nowego właściciela, zrobili lepiej niż ci, którzy wzięli gotówkę – powiedziała bez mrugnięcia okiem. Nie przyznała się do tego, że sama wolała pieniądze. Tak ograniczona jest jej wiara w deklarację prezesa AOL Tima Armstronga, że wspólnie będą „największym dostawcą treści premium w internecie”.

Huffington podjęła rozsądną decyzję, chyba że ktoś uważa, że HuffPo może stać się poważnym rywalem dla telewizji ABC czy ESPN. Armstrong zasugerował coś takiego w poniedziałek, ale ja mu nie wierzę, podobnie jak inwestorzy HuffPo.

Mają rację, nie dlatego że HuffPo jest złym biznesem – to wielkie osiągnięcie w ciągu sześciu lat zbudować popularną i żywiołową witrynę łączącą blogi, media społecznościowe i prowokacyjne nagłówki. Ale dlatego, że cel jest poza zasięgiem. W nowym świecie cyfrowej informacji będzie bardzo niewiele „mainstreamowych” marek medialnych w sensie, do jakiego się dziś przyzwyczailiśmy. (...)

Szef AOL liczy, że HuffPo może się stopniowo przekształcić z internetowego rozrabiaki w kolejnego „New York Timesa”. Jego nowy nabytek z 25 mln „unikatowych” użytkowników i 440 mln odsłon miesięcznie zbliża się do „NYT” pod względem wielkości i zasięgu czytelnictwa w sieci. Teraz chce przyciągnąć reklamodawców, którzy dbają o jakość i kontekst. Jednak HuffPo nie ma przychodów z abonamentu. A jest ogromna przepaść między przychodami reklamowymi, które mogą zapewnić czytelnicy polujący na zdjęcia w kostiumach kąpielowych, a tymi, które są powiązane z czytelnikami gotowymi płacić za informację.

Więcej w serwisie Forsal.pl w artykule pt. To przejęcie zatrzęsło światem mediów. HuffPo czekają wielkie zmiany

John Gapper, Financial Times

Forsal.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *