Terminal płatniczy w smartfonie - innowacja w testach

26-04-2018, 17:22

Rozpoczęto pilotaż rozwiązania, w ramach którego smartfon staje się urządzeniem do przyjmowania płatności zbliżeniowych w punkcie sprzedaży. Celem projektu jest sprawdzenie działania rozwiązania w warunkach rynkowych oraz poznanie opinii przedsiębiorców i konsumentów.

W pierwszym etapie pilotażu, który ruszył w kwietniu, nowe rozwiązanie o naziwe SoftPOS testuje grupa 50 przedsiębiorców. Na przełomie maja i czerwca do testów dołączą kolejni sprzedawcy i będzie ich łącznie nawet 250. W trzecim kwartale 2018 r. grupa ta zwiększy się do około 500 przedsiębiorców. Pierwsi przedsiębiorcy, biorący udział w testowaniu rozwiązania pochodzą z takich miast, jak Warszawa, Janów Lubelski, Rzeszów, a także ze Śląska. Reprezentują branżę restauracyjno-cateringową, usługi kosmetyczne oraz drobny handel.

Wszyscy uczestnicy pilotażu otrzymują smartfony, które pełnią rolę terminala. Po podpisaniu umowy z agentem rozliczeniowym, muszą zainstalować na otrzymanym telefonie specjalną aplikację mobilną poprzez link z maila powitalnego i nadać aplikacji swój unikatowy kod PIN. Żadne inne urządzenia peryferyjne nie są konieczne, aby zacząć przyjmować zbliżeniowe płatności bezgotówkowe realizowane przez konsumentów kartą lub telefonem. W fazie pilotażowej maksymalna wartość transakcji akceptowanej na smartfonie wynosi 50 zł, co stanowi limit płatności bez konieczności autoryzacji kodem PIN karty.

Źródło: Mastercard


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Kwiecień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930