Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Telewizja n i Telekomunikacja Polska najbardziej nowoczesne

PATRONAT MEDIALNY 01-02-2011, 17:13

Klienci telewizji n oraz Telekomunikacji Polskiej mogą korzystać z najszerszej palety nowoczesnych metod otrzymywania i opłacania rachunków - wynika z zestawienia, jakie przygotowała Fundacja Komunikacja 2.0, organizator akcji „Dość papierowych rachunków. Chcę płacić bezpiecznie”. Niestety, wciąż wielu dostawców usług nie oferuje dodatkowych możliwości opłacania rachunków online czy powiadamiania klientów o ich wysokości. Jedynie 2 firmy z 16, które objęło badanie, wprowadziły do tej pory system EBPP umożliwiający przesyłanie i opłacanie rachunków w postaci elektronicznej w systemie bankowym.

Ranking dostawców usług
fot. - Ranking dostawców usług
Fundacja Komunikacja 2.0 przeanalizowała ofertę 16 dostawców usług telekomunikacyjnych, energetycznych, operatorów telewizji i internetu pod kątem sposobów dostarczania rachunków do klientów i udostępnianych metod płatności. W rankingu uwzględniono m.in. takie firmy, jak telewizja n, Vattenfall, Telekomunikacja Polska, Era, PGE, Aster, Cyfrowy Polsat, Cyfra+, UPC, Play oraz RWE. Na tle konkurentów wyróżniły się: telewizja n oraz Telekomunikacja Polska.

Z analizy przeprowadzonej przez Fundację Komunikacja 2.0 wynika, że wszystkie największe firmy dostarczają informację o rozliczeniach pocztą oraz za pośrednictwem infolinii. Coraz popularniejsze są e-BOK-i, czyli elektroniczne biura obsługi klienta z możliwością pobierania obrazów faktur w postaci elektronicznej ze strony internetowej dostawcy usługi. Wprowadziło je już większość dostawców masowych usług. Niestety, tylko nieliczni (telewizja n i firma PGE) umożliwiają skorzystanie z najnowocześniejszych rozwiązań - EBPP (elektroniczna prezentacja i płatność rachunków), dzięki którym rachunki trafiają w formie elektronicznej w jedno miejsce, gdzie można jednocześnie zrealizować za nie płatności.

>> Czytaj także: Blisko 60% internautów nie dostaje rachunków w terminie

- Niestety wciąż wielu klientów nie może otrzymywać i opłacać rachunków w elektronicznej formie w bezpieczny i niezawodny sposób. Nadal dominują przesyłki pocztowe. Tylko nieliczni oferują rozwiązania EBPP, które zapewniają pełną kontrolę nad rachunkami i płatnościami i które w wielu krajach europejskich są już standardem - podsumowuje wyniki badania Norbert Kilen z Fundacji Komunikacja 2.0.

Również pod względem oferowanych metod płatności dostawcy usług w Polsce mają sporo do nadrobienia w stosunku do europejskich liderów. Choć klienci każdej z 16 przebadanych firm mogą opłacać rachunki za pośrednictwem przelewu bankowego, to jedynie 6 firm - Vattenfall, Telekomunikacja Polska, Plus, Orange, Cyfra+ i Cyfrowy Polsat - deklaruje, że udostępnia ułatwienia w realizacji elektronicznych płatności.

Dane do zestawienia zostały zebrane poprzez rozmowy z Biurami Obsługi Klienta firm i uzupełnione informacjami podawanymi na ich stronach internetowych. Wywiady były przeprowadzone w grudniu 2010 r. Mam nadzieję, że usługodawcy wezmą pod uwagę wyniki rankingu i udostępnią klientom bardziej nowoczesne metody opłacania i otrzymywania rachunków - mówi Norbert Kilen.

>> Czytaj także: Start akcji „Dość Papierowych Rachunków. Chcę płacić bezpiecznie”

Przygotowanie rankingu jest częścią akcji „Dość papierowych rachunków. Chcę płacić bezpiecznie” (www.doscpapierowych.pl) prowadzonej przez Fundację Komunikacja 2.0. Fanpage akcji na Facebooku zgromadził do tej pory ponad 10 000 fanów. Na stronie internetowej akcji poparło ją już ponad 8000 internautów.

Patronami medialnymi tej inicjatywy są Dziennik Internautów, FinanseOsobiste.pl oraz Lanpolis.pl i Techmaniak.pl.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR