Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Podobnie jak inne branże, również telekomunikacja się rozwija i unowocześnia. Aktualnie nie ma już mowy o mechanicznych centralach i osobach obsługujących centrale. Automatyzacja i cyfryzacja procesów telekomunikacyjnych to rzeczywistość. Szybka komunikacja i wymiana informacji na odległość w XXI wieku jest czymś naturalnym, ale szczególnie istotnego znaczenia telekomunikacja nabrała w 2020 roku, gdy wszelkie kontakty biznesowe przeobrażono w teleporady, infolinie, obsługę zdalną.

Sprawna komunikacja stała się wyzwaniem dla wielu przedsiębiorców, którzy musieli zainwestować w systemy teleinformatyczne lub usługi. Skoncentrowanie technologicznych rozwiązań, procesów w jednym miejscu, jakim jest centrala telefoniczna jest rozwiązaniem wygodnym. W efekcie za pośrednictwem centrali telefonicznej możemy obsługiwać wielu rozmówców równolegle, nadawać i odbierać fax przez e-mail, nagrywać zapowiedzi głosowe i powitania telefoniczne, ustawiać różne komunikaty głosowe w zależności od dnia lub godziny, nagrywać rozmowy, wykorzystywać centralę jako automatyczną sekretarkę, skrzynkę odbiorczą itd.

Centrala telefoniczna – ukryte atuty

telefon

Gdy bliżej przyjrzymy się centralom telefonicznym jakie są obecnie dostępne na rynku szybko przekonamy się, iż jest to ciekawe i użyteczne rozwiązanie wspomagające obsługę ruchu telefonicznego. Możliwość podłączenia, skoordynowania telefonów komórkowych z linią stacjonarną, czy jednym numerem telefonu to duży plus dla firm, których pracownicy są mobilni, pracują zdalnie itp. Dzięki centrali telefonicznej która zarządza połączeniami możliwe jest obsłużenie wielu klientów równocześnie na najwyższym poziomie jakości. Podobnie jest z możliwością wyboru tematu rozmowy zamiast wyboru numeru wewnętrznego. Możliwość stworzenia komunikatów lektorskich jakie słyszy osoba dzwoniąca i oczekująca na połączenie wpływa na jakość obsługi, mniejszy odsetek odrzuceń połączeń, a przy okazji pozytywnie wpływa na ocenę firmy. Klient ma poczucie, że traktowany jest z dbałością i szacunkiem. Profesjonalnie wykonane zapowiedzi telefoniczne dla firmy to spory atut nie tylko wizerunkowy. Dobrze brzmiące nagrania lektorskie komunikatów zwiększają poziom zaufania. Odpowiednio skomponowane komunikaty IVR realnie usprawniają komunikację z klientami i zmniejszają koszty utrzymania infolinii. Ich strukturę można dowolnie zaprojektować dostosowując do indywidualnych potrzeb firmy lub organizacji.

Centrale PBX nie tylko do użytku firmowego

Przyjęło się postrzegać centrale telefoniczne jako urządzenia do wykorzystania jedynie w większych firmach, w biznesie. Tymczasem organizacja centrali telefonicznej przydać się może w niewielkiej firmie czy organizacji a nawet w obrębie rodziny. Przykład? Jeden numer domowy jako centrala z menu głosowym z możliwością wyboru członka rodziny. Po wyborze centrala przekierowuje połączenie na telefon komórkowy wybranej osoby. Ciekawy pomysł, prawda?

Wraz z upowszechnieniem się telefonów komórkowych i komunikatorów internetowych centrale telefoniczne wydaje się jakby nieco straciły na znaczeniu, ale to tylko pozory. Cały czas są na rynku głównie profesjonalnym (firmy), gdzie niezbędne okazuje się obsłużenie ruchu telefonicznego. Dzięki swoim przydatnym funkcjom od lat różnego rodzaju centrale abonenckie znajdują swoich użytkowników. Warto dodać, że funkcjonalności typowe dla centralek posiadają wirtualne centrale i jest to rozwiązanie bardzo atrakcyjne dla mniejszych firm choćby pod kątem kosztów, ale więcej o nich innym razem.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. Sophos




fot. Freepik




fot. Freepik





Tematy pokrewne:  

tag PBXtag nolstag centrala telefoniczna