Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Telekomunikacja Polska i niepełnosprawni klienci

16-09-2007, 10:17

Właśnie zakończyła się kontrola działalności Telekomunikacji Polskiej w zakresie świadczenia usług powszechnych dla niepełnosprawnych. Jak wygląda jej obraz oczami niewidzących, niesłyszących czy niesprawnych ruchowo?

Zgodnie z decyzją Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) Telekomunikacja Polska ma obowiązek udostępniania specjalnej infrastruktury, a także utrzymywania pakietu socjalnego, który jest jedynym finansowym udogodnieniem dla tej grupy klientów.

Mimo iż TP twierdzi, że dobrowolnie stosuje pewne ulgi jedna trzecia badanych gospodarstw nie jest zadowolona z usług świadczonych przez telekom. Oczekują oni od operatora preferencyjnych cen abonamentu i na połączenia. Wskazują oni także na nieprzystosowanie budek telefonicznych, zwłaszcza dla osób słabo widzących i słabo słyszących. Nie wszystkie stanowiska przeznaczone do obsługi niepełnosprawnych wyposażone są także w odpowiednie komputery ułatwiające komunikację z osobami głuchoniemymi.

Ponadto badani nie korzystają z takich ułatwień, jak faktury napisane Braille'm lub dużą czcionką, czy aparaty telefoniczne przystosowane do ich specyficznych potrzeb. Osoby te często nie zdają sobie sprawy, czego mogą od TP oczekiwać. Wskazują na brak informacji na temat swoich praw.

Średnia wysokość rachunku telefonicznego w badanej grupie gospodarstw domowych za ostatnie 3 miesiące wyniosła 91 złotych, z czego 48 przypadło na sam abonament. Trzeba przy tym zauważyć, że w większości przypadków klienci deklarowali rzadkie korzystanie z telefonu. Najczęściej wybieranymi planami taryfowymi są plan socjalny, standardowy oraz 60 minut za darmo.

Na koniec ciekawy wniosek - aż dwie trzecie badanych skłonnych jest polecić Telekomunikację Polską swoim znajomym.

Pełna treść raportu dostępna jest na stronach Urzędu Komunikacji Elektronicznej w formacie .pdf.

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie UKE przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR Sp. z o.o.. Wzięło w nim udział 1507 gospodarstw domowych, w których przynajmniej jedna osoba ma orzeczenie o niepełnosprawności.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

13 tysięcy dolarów za SMS-y

Źródło: UKE