Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Telefon Zaufania okazał się potrzebny najmłodszym

06-04-2011, 07:15

Konsultanci Fundacji Dzieci Niczyje odebrali ponad 250 tys. połączeń, odpowiedzieli na blisko 6500 wiadomości od dzieci i młodzieży. Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 działa już od prawie dwóch i pół roku.

- Zakładając 116 111 – tak jak inne europejskie kraje - nie wiedzieliśmy, czego dokładnie się spodziewać; zastanawialiśmy się, jak na możliwość pomocy telefonicznej zareagują polskie dzieci i młodzież. Teraz, po 30 miesiącach działalności, śmiało możemy powiedzieć, że anonimowa i bezpłatna pomoc wypełnia ważną lukę w systemie pomocy dzieciom – mówi dr Monika Sajkowska, dyrektor Fundacji Dzieci Niczyje.

>> Czytaj też: Czego dzieci szukają w sieci

Sonda
Młody internauto - skorzystałeś/łaś z Telefonu Zaufania?
  • tak
  • nie
  • nie, ale znam taką osobę
wyniki  komentarze

W tej chwili Telefon działa od poniedziałku do soboty w godzinach od 12.00 do 20.00. Jest to możliwe dzięki współdziałaniu Fundacji z partnerem technologicznym Telefonu 116 111. Wkrótce dzięki współpracy z operatorem sieci Plus, wsparciu MSWiA oraz Fundacji BRE Banku będzie można skorzystać z pomocy konsultantów przez 7 dni w tygodniu.

Fundacja Dzieci Niczyje dociera do dzieci z informacją o bezpłatnej i ogólnopolskiej ofercie pomocowej poprzez pakiety edukacyjne, które rozsyłane są do gimnazjów, domów dziecka i świetlic. Ich istotnym elementem są wykorzystywane przez nauczycieli scenariusze lekcji. W czasie zajęć według nich prowadzonych dzieci zapoznają się z ofertą i zasadami funkcjonowania Telefonu 116 111. Rozwijają też umiejętności formułowania problemów i szukania rozwiązań.

>> Czytaj też: Zabiła swoje dziecko, bo przeszkadzało w FarmVille

- Bardzo pomogło mi, że w końcu komuś o tym powiedziałam. Jest mi trudno i nie wierzyłam, że ktoś zechce mnie wysłuchać. Dziękuję za tę rozmowę – dużo mi dała - to słowa 14-letniej Basi, która skorzystała z telefonu kilka dni temu. FDN zapewnia, że konsultanci 116 111 słyszą takie słowa każdego dnia od setek dzieci.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING