Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

wirtualna rzeczywistość

  • Jak technologia zmienia branżę gier

    W tym artykule postaramy się dokładnie opisać nowoczesne technologie hazardowe. Podzielimy się również nowinkami, które są obecnie w planach deweloperów.  więcej
    03-04-2023, 11:03, _, Pieniądze
  • Cyfrowe domy w metaverse nowym źródłem zysku agencji nieruchomości


    Mo
    Wirtualna rzeczywistość ewoluuje pod względem dostępności i zaawansowania szybciej niż kiedykolwiek, tworząc nowe rynki z nieznanymi dotąd możliwościami biznesowymi. Przykład? Wolumen inwestycji na globalnym rynku nieruchomości wyniósł w 2021 roku ok. 3,38 biliona dolarów. Nie jest więc zaskoczeniem, że metaverse zaczyna budować cyfrowe posiadłości. Czy agencje dostrzegą w nich lukratywną inwestycję?  więcej
    28-06-2022, 10:00, _, Pieniądze
  • 16 milionów Polaków w wirtualnej rzeczywistości? Zbadano potencjał metaverse marketingu w Polsce


    Julien Tromeur
    Ponad 16 milionów Polaków uczestniczyło lub chciałoby uczestniczyć w metaverse, a prawie połowa uczestników metaverse wprost oczekuje, że będą tam obecne również ich ulubione marki. Tak wynika z pierwszego w Polsce badania potencjału wirtualnych światów przeprowadzonego przez IQS we współpracy z agencją Gameset.  więcej
    14-06-2022, 09:37, pressroom , Technologie
  • 5G - piąta generacja sieci komórkowej


    Tierney, Adobe Stock
    Obok możliwości szybszego pobierania zdjęć, filmów i innych plików oraz sprawniejszego korzystania z Internetu i zestawów wirtualnej rzeczywistości (VR), 5G ma pozwolić również na upowszechnienie tzw. Internetu rzeczy (IoT). Będzie to możliwie dzięki podłączeniu do sieci ogromnej liczby urządzeń (np. AGD i RTV) i wykorzystaniu sztucznej inteligencji (AI). Małe opóźnienia i niezawodność sprawią, że urządzenia w sieci 5G będą mogły reagować 100 razy szybciej niż w LTE.  więcej
    28-04-2020, 08:29, Łukasz Kryśkiewicz, Technologie
  • Rosną i dojrzewają smart pokolenia. Z jakich technologii korzystają?


    Shutterstock.com
    Obecnie ludzie coraz częściej korzystają zdobyczy technologicznych już od najmłodszych lat. Przykładem może stać się tutaj wielu kilkulatków i nastolatków. Ponadto, przez cały okres dojrzewania - lub jego większość - obecnym trzydziestolatkom i dwudziestolatkom także towarzyszyły zaawansowane technologie. Z jakich rozwiązań możemy aktualnie korzystać i czy pomagają nam się rozwijać?  więcej
    31-05-2019, 21:33, Nika, Technologie
  • Wirtualna rzeczywistość zadomawia się w motoryzacji


    ProfiAuto
    Z możliwości, jakie daje VR, korzystają już nie tylko najwięksi producenci samochodów i dealerzy. Nowoczesne narzędzia są także cenne dla branży warsztatowej. Będzie się można o tym przekonać podczas targów ProfiAuto Show. W katowickim Spodku dzięki zastosowaniu wirtualnej rzeczywistości ma powstać warsztat-ideał.  więcej
    13-05-2019, 18:57, Nika, Kalendarium
  • Koncern chemiczny przeszkoli pracowników w wirtualnej rzeczywistości

    Wszyscy zatrudnieni w Polsce pracownicy niemieckiego koncernu otrzymali możliwość skorzystania z innowacyjnych rozwiązań szkoleniowych opierających się na wirtualnej rzeczywistości. Przygotowano dla nich scenariusze niebezpiecznych sytuacji, jakie mogą wystąpić na terenie zakładów produkcyjnych, a także aplikację, wiernie odzwierciedlającą specyfikę pracy w fabrykach.  więcej
    24-12-2018, 12:47, Nika, Technologie
  • Pracownicy sektora energetycznego wyszkoleni w wirtualnej rzeczywistości

    Wirtualna rzeczywistość jest coraz częściej i na coraz większą skalę wykorzystywana w przemyśle. Mocny akcent na innowacje w tym zakresie stawia polska spółka zajmująca się poszukiwaniem i wydobywaniem gazu ziemnego i ropy naftowej. Technologia VR pozwala firmie szkolić pracowników w realistycznych warunkach, lecz z zachowaniem większego poziomu bezpieczeństwa.  więcej
    27-09-2018, 11:40, Nika, Technologie
  • Polska gra VR na szczycie

    Gra The Wizards, powstała w gliwickim studio, znajduje się w czołówce gier VR na platformie Steam. Na czym polega jej magia?  więcej
    17-09-2018, 18:43, Nika, Lifestyle
  • Od ciekawostki do standardu. Rynek wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości wciąż rośnie


    źródło: oculusvr.com
    Pojawiające się współcześnie nowe technologie, systematycznie ulepszane, osiągające poziom uznawany jeszcze kilkanaście lat temu za adekwatny dla filmów science fiction, radykalnie zmieniają sposób funkcjonowania rynków. Wirtualna rzeczywistość (VR) i rozszerzona rzeczywistość (AR) to przykłady nowych technologii, które silnie kształtują działania podmiotów rynku.  więcej
    11-07-2018, 09:37, Łukasz Kryśkiewicz, Technologie
  • Szkolenia żołnierzy i przymierzalnie strojów. Gdzie stosuje się wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość?


    Tylko
    Pojawiające się współcześnie nowe technologie, systematycznie ulepszane, osiągające poziom uznawany jeszcze kilkanaście lat temu za adekwatny dla filmów science fiction, radykalnie zmieniają sposób funkcjonowania rynków. Wirtualna rzeczywistość (VR) i rozszerzona rzeczywistość (AR) to przykłady nowych technologii, które silnie kształtują działania podmiotów rynku.  więcej
    10-07-2018, 08:01, Łukasz Kryśkiewicz, Technologie
  • Co to jest wirtualna i rozszerzona rzeczywistość?


    betto rodrigues / Shutterstock.com
    Pojawiające się współcześnie nowe technologie, systematycznie ulepszane, osiągające poziom uznawany jeszcze kilkanaście lat temu za adekwatny dla filmów science fiction, radykalnie zmieniają sposób funkcjonowania rynków. Wirtualna rzeczywistość (VR) i rozszerzona rzeczywistość (AR) to przykłady nowych technologii, które silnie kształtują działania podmiotów rynku.  więcej
    09-07-2018, 07:42, Łukasz Kryśkiewicz, Technologie
  • Polskie oprogramowanie do hełmów wirtualnej rzeczywistości docenione przez świat biznesu

    Białostocka firma - twórczyni gamingowej technologii VRidge - otrzymała wyróżnienie w kategorii Progres oraz nagrodę w wysokości 10 tys. złotych w Konkursie Mikroprzedsiębiorca Roku 2017. Gdzie leży siła tego projektu?  więcej
    29-06-2018, 15:48, Nika, Technologie
  • Powstaje pierwsza polska wielokierunkowa bieżnia VR

    Warszawska spółka Disco WTMH, która stoi za największym w Polsce centrum wirtualnej rzeczywistości – DISCO:VR rzuca wyzwanie światowym gigantom świata VR. Ekipa, na czele której stoi Bogumił Jankiewicz, twórca sieci Bobby Burger, rozszerza działalność o produkcję VR-owych kontrolerów ruchu. Od 16 sierpnia można testować dwa pierwsze prototypy bieżni VR – DISCO 1.6.  więcej
    24-08-2017, 09:06, Marcin Kuchno, Technologie
  • VR Crane Master - polski software house przeciera szlaki na rynku gier VR


    Nawanon / Shutterstock
    Od wielu miesięcy pasjonatów gier komputerowych na całym świecie elektryzują informacje dotyczące coraz szybciej rozwijającej się technologii VR (z ang. - virtual reality). Pozwala ona użytkownikowi w parę chwil przenieść się do świata wirtualnej rzeczywistości - wystarczy wyposażyć się w specjalne gogle.  więcej
    23-08-2017, 05:14, kf, Technologie
  • Pierwsze kino VR w Polsce

    Wirtualna rzeczywistość wkracza do polskich kin. Warszawa będzie pierwszym miastem w Polsce i jednym z pierwszych w Europie, które dzięki smartfonom Samsung Galaxy S8 oraz goglom Gear VR, umożliwi mieszkańcom oglądanie seansów w technologii VR. W ramach współpracy firm Samsung oraz sieci Multikino Polska, miłośnicy filmów i wirtualnej rzeczywistości odwiedzający Multikino Złote Tarasy, będą mogli obejrzeć kilkanaście produkcji filmowych w 360 stopniach. Pierwsze seanse wystartowały już 4 sierpnia.  więcej
    07-08-2017, 16:42, _, Technologie
  • Wirtualna rzeczywistość i jej zastosowanie w medycynie


    Giuseppe Costantino / Shutterstock
    Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość uznane zostały przez analityków Gartnera za jedne z najważniejszych trendów 2017 roku 1. Znaczenie tych technologii rośnie z roku na rok, pojawiają się także kolejne zastosowania – zarówno w sektorze rozrywkowym, jak i w biznesie. Jednym z najciekawszych obszarów wykorzystania VR i AR jest rynek opieki zdrowotnej.  więcej
    03-08-2017, 14:35, Karolina Stępniewska, Technologie
  • VR – nowy trend w reklamie?

    Branżowe prognozy na 2016 rok zdecydowanie wskazywały nadejście trendu Virtual Reality (wirtualnej rzeczywistości). Przewidywane tendencje jednak nie zawsze się sprawdzają – zdarza się, że nadzieje roku, po paru miesiącach zamieniają się w największe porażki w branży. VR ma jednak duży potencjał, który już teraz wykorzystują zagraniczni marketerzy. Wirtualna rzeczywistość powoli podbija także polski rynek.  więcej
    13-07-2016, 11:38, Komunikat firmy, Pieniądze
  • Wirtualna rzeczywistość może (nie) wybuchnąć w 2016 roku


    betto rodrigues / Shutterstock.com
    Wiosną tego roku pojawią się oczekiwane produkty z obszaru wirtualnej rzeczywistości. Dziesiątki firm chcą zarabiać na tym rynku, ale wciąż są pewne bariery. Nie każdy z nas posiada komputer gotowy na najlepsze wrażenia, a poza tym istnieje ryzyko rynkowego falstartu.  więcej
    04-01-2016, 09:27, Marcin Maj, Technologie
  • Nowy Gear VR za 99 dolarów. To wirtualna rzeczywistość dla mas?

    Gear VR to zestaw wirtualnej rzeczywistości napędzany smartfonem. Samsung pokazał konsumencką wersję urządzenia, która niebawem pojawi się na rynku.  więcej
    25-09-2015, 09:39, Marcin Maj, Technologie

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)