usability

  • Internauci: niecierpliwi, bezwzględni, samolubni

    Kiedy tylko pojawiamy się online stajemy się niecierpliwi, bezwzględni i samolubni - wynika z najnowszego raportu poświęconego nawykom internautów, opracowanego przez dr Jakoba Nielsena, specjalistę od użyteczności stron (usability). Nielsen uważa ponadto, że w dłuższej perspektywie czasu jest szansa na detronizację wyszukiwarki Google.  więcej
    24-05-2008, 19:02, Krzysztof Gontarek, Internauci
  • Wyszukiwarka wewnętrzna

    Niemal każda nieco bardziej złożona strona internetowa posiada, a przynajmniej powinna posiadać, wewnętrzną wyszukiwarkę. Jest to jedno z podstawowych narzędzi pozwalających na sprawne i szybkie znajdowanie informacji zawartych na stronie, warto więc przypomnieć kilka podstawowych zasad związanych z jego stosowaniem.  więcej
    13-05-2008, 05:42, Paweł Śledziński, Technologie
  • Porady: Jak przygotować stronę błędu 404?

    Ogólna zasada mówi, że w ramach witryny nie powinno w ogóle być "ślepych" linków - to jest takich, których kliknięcie powoduje wyświetlenie wiadomości "Nie można odnaleźć strony / błąd 404". Liczba ta to tak naprawdę trzy komunikaty. Pierwsza czwórka oznacza problem po stronie użytkownika, 0 wskazuje na błąd składniowy (syntax error). Dopiero druga czwórka to właściwe przesłanie: "brak strony".  więcej
    08-04-2008, 14:38, Paweł Śledziński, Technologie
  • Porady: Użyteczne tytuły serwisów WWW

    Kod każdej strony napisanej w języku HTML składa się z dwóch podstawowych części - sekcji BODY i HEAD. W tej pierwszej umieszczona jest merytoryczna treść witryny - to, co pokazywane jest użytkownikowi (artykuły, grafiki itp.). Ta druga zawiera z kolei informacje typu META - kodowanie znaków, imię i nazwisko lub pseudonim autora, słowa kluczowe, odnośnik do kaskadowego arkusza stylów (CSS) odpowiedzialnego za formatowanie wyglądu witryny.  więcej
    28-02-2008, 09:31, Paweł Śledziński, Technologie
  • Użyteczność a popularność serwisów informacyjnych - raport Symetrii

    Czy użyteczność serwisów informacyjnych i bogactwo funkcjonalności wiążą się z popularnością witryny i jej większą odwiedzalnością? Agencja Symetria podjęła próbę eksperckiej analizy czołowych serwisów informacyjnych polskiego internetu, której wyniki zostały opublikowane w raporcie pt. Popularność witryn a ich użyteczność.  więcej
    06-02-2008, 22:07, Krzysztof Gontarek, Technologie
  • Interfejs Firefox 3 "zhumanizowany"

    Czy Firefox 3 zaskoczy nas czymś rewolucyjnym? Tak, jeśli zatrudnieni właśnie programiści z firmy Humanized spełnią pokładane w nich nadzieje.  więcej
    21-01-2008, 12:22, Michał Chudziński, Technologie
  • 10 tysięcy domen .eu zablokowanych

    Agencja EURid, zajmująca się rejestracją domen z końcówką .eu, ma wątpliwości, czy rejestrująca je osoba na pewno jest mieszkańcem Unii Europejskiej.  więcej
    18-09-2007, 11:22, Michał Chudziński, Internauci
  • Strona, której... nie ma

    Od wielu lat drażni i zniechęca internautów - strona w budowie czyli strona, której tak naprawdę nie ma. Natrafić na nią można rzadziej niż kilka lat temu, wciąż jednak się pojawia, co gorsza nawet w przypadku stron firmowych. Jeśli jesteś osobą odpowiedzialną za utrzymanie i funkcjonowanie strony WWW swojej firmy przeczytaj, dlaczego najlepiej unikać stosowania tego typu przejściowych rozwiązań i co zrobić, gdy jednak nie udało się w terminie przygotować serwisu, a firmowa domena już działa.  więcej
    08-03-2007, 16:36, Paweł Śledziński, Technologie

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)

« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930